Vad vill ni inte vara utan i er transport?

moster

Trådstartare
Sitter och funderar lite... Både för att jag går i tankarna att renovera släpet, köpa helt nytt, drömmer lite, funderar lite osv, ni vet...

Vad skulle du absolut inte vilja vara utan i din transport? Och vad är bra, men ren lyx?
Om du fick designa ditt drömsläp helt själv hur skulle du göra då? :)

Sitter och funderar lite... Både för att jag går i tankarna att renovera släpet, köpa helt nytt, drömmer lite, funderar lite osv, ni vet...

Vad skulle du absolut inte vilja vara utan i din transport? Och vad är bra, men ren lyx?

Skulle, återigen, köpa ett Boj Classic. För mig det ultimata släpet.

Skulle, återigen, köpa ett Boj Classic. För mig det ultimata släpet.
Jag tänker inte så mycket på just typ av släp/modell. Utan snarare grejer som tex, ringar som gör det lätt att hänga upp hönätet, dörrar bak, hingstgaller osv. :)

vad med en Classic gör det till det bästa släppet?

Jag tänker inte så mycket på just typ av släp/modell. Utan snarare grejer som tex, ringar som gör det lätt att hänga upp hönätet, dörrar bak, hingstgaller osv. :)

vad med en Classic gör det till det bästa släppet?

Lösningen för panikbommar, gott om utrymme framför bommen, dubbla skötardörrar, kombiramp, dörrar istället för bommar bak. Konstruktionen som gör att hästen står kvar även om det blir fullt stök. Välplacerade fästen för grimskaft, hängare för krubbor. Garderob OCH rymlig sadelkammare. God komfort för hästen.

Panikbommar vill jag inte vara utan, riktiga panikbommar och inte såna som ska skruvas ur.

Sen gillar jag också plats i släpet, plats för hästen, för mig och även för packning.

Hösegel , sop, kniv, fälgkors, hammare är tillbehör som alltid är med.
Mjuk mellanvägg är trevligt, bommar som är lätt att hantera. Gillar "madrasser" mot väggarna, men saknar det i min nuvarande släp.
:)

Jag vill inte vara utan låg ste-up, dubbla dörrar bak med container låsning på bak och på framdörr, utlastning fram, luckorna som är lätta att skjuta upp o ner på bakdörrar för att reglera ventilation och transportens special beställda shettis bommar fram. Mjuk mellan vägg som går högt mot talet så ingen större häst, ponny kommer över väggen och inredningen är lätt att ta i och ur vid behov, går fint att lasta med truck ex en pall in i transporten, min transport har det jag önskar och behöver

Hösegel , sop, kniv, fälgkors, hammare är tillbehör som alltid är med.
Mjuk mellanvägg är trevligt, bommar som är lätt att hantera. Gillar "madrasser" mot väggarna, men saknar det i min nuvarande släp.
:)

Har stoppade paneler men de tar lite plats, sticker ut några cm. Hade kunna varit utan dom.

Det finns mycket som jag gillar med min transport men jag måste säga att frambommarna som går att fälla så att jag kan gå rakt in med hästen utan att behöva krypa under bommen är helt suveränt! När hästen är på plats och lämmen är stängd så låser jag fast frambommen igen. (Både fram och bakbommarna har panikutlösning).

En S-cut (googla om ni inte vet vad det är)
En eller två reflexvästar
Benreflexer
Extra grimma och grimskaft
Domkraft

Vi har ett rätt enkelt släp, pga endast b-kort vilket begränsar hur tung transport vi kan dra, och eftersom vi ofta körde två ponnyer när vi köpte den fanns det inte så mycket att välja på.

Det jag gillar med den är att det är lätt att ta bort bommarna, både fram och bak, vilket underlättar vid lastning. Den har stoppning på väggarna och mjuk mellanvägg, och det tycker jag också om. Och stoppning på bommarna, men det känns väl som att alla modernare transporter har det nu? Och så att det finns ringar som är bra placerade för hönät, när jag nu har en stor häst (det var lite för långt för ponny).

Det jag skulle önska är:
Hållare/krokar för krubba (vet nån om man kan sätta upp sånt utan att förstöra väggen?)
Möjlighet att sätta fast mindre grep för mockning
Sån där stor mjuk "hink" att lägga skit i under tävlingsdagen t.ex.
Hösegel och bra sätt att fästa det på
Säkert ställe att hänga reservgrimma + grimskaft (brukade alltid ha det i bilen förr, men efter att vi skaffade dubbel hundbur finns det inget naturligt ställe att ha det på så nu glöms det bort :o )

Har alltid i bilen när jag är ute med transport:
Reflexvästar
Vass kniv
Välladdad mobiltelefon + laddare
Handskar

Panikbommar
Gott om plats för hästarn
Bra ventilation
Sadelkammare

Då hade jag köpt en lastbil vilket jag nästan precis gjort! Det är en lyx men jag har på senare tid känt mig mkt orolig när jag varit ute och kört med släp. Det känns tryggare med lastbil.

Jag har dubbel fronturlastning med dörrar som går hela vägen upp - de uppskattar jag varje gång jag går i och ur släpet utan att slå skallen i kanten till de traditionella små skötardörrarna. Denna lyx vill jag bestämt inte vara utan.

Min drömtransport har en sadelkammare som inte tar något extra utrymme i transporten. Den har också en platta framför transporten med plats för en vagn. Bra höjd på skötardörren. En transport med kombiramp känns också mer användbar eftersom en truck kan köra in pallar rakt in i transporten, så den kan användas till mer än bara rulla hästar.

Min drömtransport har en sadelkammare som inte tar något extra utrymme i transporten. Den har också en platta framför transporten med plats för en vagn. Bra höjd på skötardörren. En transport med kombiramp känns också mer användbar eftersom en truck kan köra in pallar rakt in i transporten, så den kan användas till mer än bara rulla hästar.

Nu känner jag mig EXTREMT dum :o Har kombiramp, men har aldrig tänkt på att man då kan lasta mha en truck!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: dukie
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 925
Senast: iNHALE
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka