Vad vill ni hinna med?

Ciindy

Trådstartare
Vad vill ni hinna med i erat hundliv? Vilka drömmar har ni? "Vet" ni vad ni absolut ska göra?

Jag "ska" äga minst en Pumi och en Australian Shepherd, jag ska också tävla lätta klasser i freestyle, agility och lydnad. Sen ska jag även ha en mindre uppfödning.

Berätta nu vad ni vill, ska och drömmer om....:D

Sv: Vad vill ni hinna med?

jag "ska" ha minst en mops och en dvärgschnautzel

Hahaha, Oj Oj - Jag vill hinna med Sååå himla mycket jag:angel:

Men här är iaf. mina drömmar än så länge;

Först vill jag givetvis lyckas med valpis, inom tävlingslydnad och spår-det är vårat mål:p

Sedan Ska(vill) jag ha en skit bra bruks Schäfer någon gång i framtiden för att hålla på med bruks=skydds/IPO.
Och kanske, kanske, Kanske(!!!) ha en fett bra Malle alt. en Rysk helkuperad monster import Dobermann för att hålla på med samma som ovanstående:devil::angel::love:

Men jag bara Ska äga en Faraohund:love:

Wish me luck!;)

Jag har egentligen inte så stora drömmar om mitt hundägande förutom att jag skulle vilja att min hund blev lydig så att han kan hänga med på ridturerna och prova på agility när han blir större.

:banana:Åhh.. jag måste lägga upp mina kortsiktiga drömmar också :bump::bump::bump:

Jag vill tävla officiell agility minst en gång med "gammel" (snart 6 :eek:) vovven, och sätta ihop ett freestyles program.

Med min farbrors vovve är målen att gå en allmänlydnadskurs och en "vanlig" lydnadskurs för att sedan prova på lite agility till hösten.
Han är snart 2 år men han är så pass omogen så det är lika bra och ta det lungt och inte stressa... jag hade ju helst vela börja med agilityn direkt på våren... :cry:

Jag vill ta mig till SM i antingen lydnad, spår eller IPO...
Sen vill jag bli instruktör och gärna föda upp i mindre skala.Funderar då på mer rejäla westies.

Mitt mål är att vi ska ta oss till lydnadsklass 1 inom dom närmaste 10 åren. Skulle varit kul att lära han och spåra oxå..
Helst skulle jag vilja tävla lydnad på högre klasser, sm eller vm om det finns, men det är bara en dröm!

Senast ändrad av en moderator:

Mitt mål med min chihuahua är helt enkelt en glad hund som lös följer med på alla mina turer ute i skog och mark. Bara han blir nog stor för långa trapatser så nås det målet för inkallning sitter som berget.

Sedan i framtiden kan jag tänka mig en till hund, då en större hund, kanske tollare, vilka jag tycker är väldigt fina och trevliga.

Har inget större intresse av att tävla och så...
Dock skulle jag vilja lära chihuahuan att leta svamp och/eller hjortron, ska se när han blir äldre om det finns någon kurs man kan gå och lära sig hur man lär hunden.

Jag ska ha en Zalabäbis. (Zala är min absoluta älskling, en saluki, som ägs av kenneln jag brukar bo på)
Jag ska ha en Azawakh och en kapplöpningsgreyhound.

Alla hundarna ska såklart leva trevliga, bra liv, vara lyckliga och älska mig och kunna njuta av livet :love:
De ska vara sällskapshundar först och främst, men de ska bli duktiga på Lure Coursing och salukin ska dessutom bli en riktigt bra utställningshund.
Sedan ska jag tävla agility med någon vinthund och vi ska vara jätteduktiga :D

Jag ska föda upp en världsvinnare!

Mitt mål är att få fram dvärgschnauzrar som lämpar sig till lydnad, spår och sök. Tycker att de idag har blivit lite för mycket sällskapshund. Vill få fram hundar som vill arbeta!

Jag ska:
-komma upp i agilityklass2 (minst)
-komma upp i lydnads2:an (minst)
-Starta freestyle (minst)
-Komma upp i rallylydnads-fortsättningsklass(minst)

Vill bli ag.instruktör.

Att alla mina hundar ska helst vara:
gryt(sprängare eller förliggare) och viltspårschampions.

Jaktchampions så många som möjligt, och om inte det åtminstone ett eftersöksdiplom och ett J.

Någon gång ska jag ha en utställningschampion.

Jag vill också börja föda upp så småningom. Då med inriktning på att dom ska vara små och duktiga grythundar.

Vill någon gång äga en pointer.

Var det jag kunde komma på just nu:D

//Gilly

Det finns så mycket man vill göra ;)

Först och främst vill jag komma långt med den dv.schnauzern jag har nu. Starta i agility, ta oss uppåt och vinna "högre" klasser! Det skulle varit kul ifall man hade lärt sig mer om freestyle och sedan sätta ihop ett freestyle-nummer, och eventuellt tävla om några/något år! :bump:

Men såklart så vill jag äga en New foundland(?)!! ;)

Och kanske det ska finnas en Rohdesien Ridgeback(?)!!!
Och den ska jag träna, och sen tävla lydnad!

Såklart hoppas jag att jag ska ha en uppfödning av någon, helst dv.schnauzer!

Liknande trådar

Hundhälsa Orolig matte! Jag röntgade min hund och fick resultatet C/C med subluxation i båda höftlederna. Jag ifrågasätter inte resultatet och ju...
Svar
14
· Visningar
1 602
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 322
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 614
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
3 543
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka