vad vet ni om Negro 95146?

ullsanandersspm

Trådstartare
jag har tänkt att betäcka mitt sto (e:Excall ue: Iran) med Negro 95146. Allt låter ju jätte bra om honom men skulle vilja se mer hur avkommorna ser ut efter honom oh hur de blir i temperament.
så om någon har en avkomma får ni jätte gärna berätta om hästen och om ni vet något om Negro som inte står så berätta gärna det :)
 
Har ridit en Negro avkomma en hel del. Mycket trevlig häst. Duktig på dressyr och helt ok i hoppning också. Mkt arbetsvilja, framåtanda, snäll och social. Vet inte vem som är mamman men hästen är närmre 170 cm i manken så den är ganska stor.
Jag tycker Negro är jättefin och skulle själv kunna tänka mig att betäcka med honom. :)
 
Ja jag har ett hingstföl e Negro - Rubinstein -Consul - Donnerhall.

En stor svart hingstunge, rejäl och biffig med mkt hingstnacke och rätt rejält huvud.
Han är väldigt rar och trevlig att ha att göra med. Känslig utan flykt. Lättlärd och klok. Lite tjuren Ferdinand :) Rör sig med väldigt god balans och spänst! Han är avlad för GP dressyr med väldigt mycket prestation på mödernet så att han inte är en ultramodern unge stör mig inte alls då det inte är det han är avlad för att vara.
Modern har lämnat väldigt starkt med andra hingstar och kommer ur ett supermöderne så jag vet inte vad jag kan tillskriva Negro eller vad jag kan tillskriva henne ännu, måste vänta lite längre och se hur han utvecklas. :)

Här är ett filkmklipp på honom

här har han precis kommit hem till oss efter att först blivit tagen från mamma dagen innan och sen sovit i ett främmande stall.. Lång resa dessutom.

1526164_745532838829950_2736983722546424450_n.jpg

1528514_745533005496600_8618964614322215204_n.jpg
 
Ja jag har ett hingstföl e Negro - Rubinstein -Consul - Donnerhall.

En stor svart hingstunge, rejäl och biffig med mkt hingstnacke och rätt rejält huvud.
Han är väldigt rar och trevlig att ha att göra med, känslig men utan flykt. Upplever honom lättlärd och förnuftig. Lite tjuren Ferdinand :) Rör sig med väldigt god balans och spänst! Han är avlad för GP dressyr med väldigt mycket prestation på mödernet så att han inte är en ultramodern unge stör mig inte alls då det inte är det han är avlad för att vara.
Modern har lämnat väldigt starkt med andra hingstar och kommer ur ett supermöderne så jag vet inte vad jag kan tillskriva Negro eller vad jag kan tillskriva henne ännu, måste vänta lite längre och se hur han utvecklas. :)

Här är ett filkmklipp på honom

här har han precis kommit hem till oss efter att först blivit tagen från mamma dagen innan och sen sovit i ett främmande stall.. Lång resa dessutom.

1526164_745532838829950_2736983722546424450_n.jpg

1528514_745533005496600_8618964614322215204_n.jpg
 
Jag skulle gärna vilja se hur din unge efter Negro ser ut idag Fenestra?

Jag kommer ev låna mage på ett sto med långa ben. Tittar på lite olika hingstar och även om Negro har korta ben och äldre modell så kan han vara en ev kandidat. Vore kul att få se hur din ser ut? :)
 
Jag skulle gärna vilja se hur din unge efter Negro ser ut idag Fenestra?

Jag kommer ev låna mage på ett sto med långa ben. Tittar på lite olika hingstar och även om Negro har korta ben och äldre modell så kan han vara en ev kandidat. Vore kul att få se hur din ser ut? :)
Jag har tyvärr inga nya bilder på honom, men såg ett litet klipp och han är stor! Väldigt maskulin och med mkt power.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
578
Senast: Shaggy
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 408
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
892
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Kattbilder #9
  • Igelkott

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp