Vad var det för fågel?

Celija

Trådstartare
Fick ta reda på en död fågel idag, men jag undrar lite vad det var för nån?

Storlek som en stor skata. Fjäderdräkten påminde lite om en ugglas, den var ljusbrunbeige, som bärnsten, den hade en lång och smal näbb, verkligen smal näbb.

Jag har aldrig sett en liknande fågel förr men den var väldigt fin tyvärr :(

Edit: den var väldigt lik en Storspov, men inte lika långa ben eller lång näbb, och så var den ljusare.
Kan det ha varit en småspov? Finns dom härikring?

Senast ändrad:
Sv: Vad var det för fågel?

Det var väldigt likt så det kanske var en sån! Jag tittade inte jättenoga då jag var övertygad om att den skulle börja leva igen och ge mig en hjärtattack. :o

En morkulla är mycket mindre än en skata...
Det låter ju som det skulle kunna vara ormvråk eller liknande, men näbben ställer ju till det... :grin:

delvis kl

Djezima: Nja, stora morkullor kan vara ungefär lika stora som små skator (längdmässigt).
Men morkullan väger nästan alltid mer.

Celija: Om det var en ännu mindre fågel (än både skata och morkulla), så kan det ha varit en enkelbeckasin.

Då tror jag att det var en morkulla.
Har du förresten hört en morkulla någon gång? Kusinbarnen tycker att de låter som när smågrisar nöffar :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 947
Senast: fixi
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 397
Senast: valpköpare
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 410
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka