Vad väger Krafft?

_Runaway_

Trådstartare
Någon som har koll på vikten av Kraffts foder? Jag använder Rehab, vet inte hur mycket ett kilo är volymmässigt. Alla deras pelleterade foder kanske väger lika?

Sv: Vad väger Krafft?

Jag har vägt groov 90, groov 125, sport och grund. 1l är ca 750g.
Lusernen väger mindre men jag minns inte exakt.
// Linda

råder dej till att köpa en vanlig enkel köksvåg att ha i stallet! :)
det är hur användbart som helst! då vet du exakt hur mkt du stoppar i din häst å behöver inte fundera på det!
hittade denna våg på ikea. reda våg heter den å kostar 59 kr! :)
09282_PE085760_S4.jpg

krafft har ju dessutom egna mått som är tillförlitliga (enligt mina erfarenheter iaf..).
dessa ska finnas att köpas i den butik du köper ditt krafft foder!

hoppas iaf att du kommer fram till en bra lösning! :rofl: :rofl:
:banana:

_Runaway_ skrev:
Någon som har koll på vikten av Kraffts foder? Jag använder Rehab, vet inte hur mycket ett kilo är volymmässigt. Alla deras pelleterade foder kanske väger lika?

9 dl krafft protein väger 0.6 kg. Det bästa är att väga om man vill ha exakt vikt på en speciell sort.

Använd Kraffts egna mått, finns där du köper fodret. ½ kg el 1 kg mått. Praktiskt.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
503
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
556
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
372
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 238
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar