vad väger han?

M

mustbeforever

Tänkte om ni kunde hjälpa mig lite med att ange vikten på pålle.
Ganska liten omkring 155cm, lite tunn(varmblod) men hyffsat musklad.
Uuungefär vad skulle ni gissa?

450-500kg?!

Vi mätte Cheyenne med ett måttband för länge sedan o enligt det vägde hon 550kg. Tror inte att det går att mäta sig till exakt vikt men man kan få ett hum...

kram/Ellinor

nja..
dom där måttbanden ska man inte lita på..
kopisen köpte ett sånt till sin pålle och d var obrukbart då det inte gick runt honom ens..

sen så mätte hon och räknade en annan gång enligt nått system och där skulle han väga typ 1 ton...

och det är alltså en haflinger på 1.50 vi snackar om, visseligen grov men...

dessa band och mått och mätsystem funkar väl på ett ungefär om man har en standard häst/ponny..
ingen grov eller liten. en sån där helt lagom som knappt existerar... :crazy:

Jag har läst att man ska kolla längden på hästen och mäta omfånget rund magen...kom inte ihåg hur man skulle räkna men det borde finnas på sidor där man kollar hur mycket foder en häst ska ha. typ FATIMA foderstatsprogram och liknande sidor.
lycka till....

Liknande trådar

Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 123
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 225
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar