Vad tycks om denna vagn?

majapia

Trådstartare
Vad tror ni om denna vagn? Kanske är det någon som har införskaffat sig en sådan som kan uttala sig något om denna...

Jag ska inte tävla min häst utan bara köra här hemma, har en maratonvagn som jag måste sälja då det inte är luftpumpade hjul på utan gummiklädda hjul och det låter så himla mycket när jag kör på dem vägarna här hemma...:cry:

men i alla fall vad tror ni ? Skriv vad ni tycker...:banana:

http://www.driveout.se/selkammaren/index.php?act=viewProd&productId=232

Sv: Vad tycks om denna vagn?

Ser jättefin ut ju. Jag blev ändå avis på dina gummiklädda hjul. Jag har järnskodda. Det låter, som tur är har vi en sandslinga att köra på så det låter inte hysteriskt mycket särskilt länge :)

Jag har denna vagn!!!
Krutrkiflarken.jpg

SUPERSKÖN att åka i:love::love:
Jag har dock tagit bort svänglarna för parkörning och satt dit en bredare enbetssele då de va i minsta laget..
Ångrar inte en sekund att jag köpte vagnen!!!

Anna-Carin

Jag har denna vagn!!!
Krutrkiflarken.jpg

SUPERSKÖN att åka i:love::love:
Jag har dock tagit bort svänglarna för parkörning och satt dit en bredare enbetssele då de va i minsta laget..
Ångrar inte en sekund att jag köpte vagnen!!!

Anna-Carin

Kan ju inte så mycket om körning....men får man inte med en svängel som passar för enbet?....

JO man får med en svängel för enbet också MEN denna var väldigt smal. För smal för mina hästar..
Anna-Carin

JO man får med en svängel för enbet också MEN denna var väldigt smal. För smal för mina hästar..
Anna-Carin

Ok då är jag med men vad synd att det skulle behöva vara så...då kommer den att vara för smal för min oxå..:cry:

Vet du hur pass lång svängeln behöver vara för en nordsvensk på 160 cm?

Nu har dem höjt priset på vagnen oxå....:cry:

Vi lämnade bort arbetet och sa att vi ville ha en så bred svängel som möjligt..
Tror den blev nån stans mellan 2-3 dm bredare än orginalet..

MEN detta är ingen stor kostnad att åtgärda och vagnen i övrigt är SUPER verkligen
Jag fick hem min i maj -07 så jag har inte haft den så länge

Anna-Carin

Vi lämnade bort arbetet och sa att vi ville ha en så bred svängel som möjligt..
Tror den blev nån stans mellan 2-3 dm bredare än orginalet..

MEN detta är ingen stor kostnad att åtgärda och vagnen i övrigt är SUPER verkligen
Jag fick hem min i maj -07 så jag har inte haft den så länge

Anna-Carin

Ok, då kan jag säkert lämna den till min granne som är duktig på att svetsa....:idea:
Hur hög är din häst på bilden? Vad är det för ras?
Tycker du att vagnen är jätte tung eller lagom. Min är en nordsvensk och han behöver lite mer tyngd, min nuvarande väger nog kanske 110 kg. Men jag måste själv kunna dra den själv om man ska kunna rulla in den under ett tak tex...:angel:

Första bilden är en nordsvensk travare ca 150-155 hög..

Varmblodet är ca 165 cm hög
Vagnen är LÄTT att rulla ensam! Jag har absolut inga problem att flytta den trots att jag går som en kratta.. Om jag inte missminnner mig så väger den 125 kg.
Nu har jag bara nordisen Krutrök kvar. Varmblodet är såld till Carina_58 här på forumet..

Krutrök är då en KRUTBURK med massor av energi och jag har haft STOR användning av bromsen när han ligger på för mycket.

Anna-Carin

Första bilden är en nordsvensk travare ca 150-155 hög..

Varmblodet är ca 165 cm hög
Vagnen är LÄTT att rulla ensam! Jag har absolut inga problem att flytta den trots att jag går som en kratta.. Om jag inte missminnner mig så väger den 125 kg.
Nu har jag bara nordisen Krutrök kvar. Varmblodet är såld till Carina_58 här på forumet..

Krutrök är då en KRUTBURK med massor av energi och jag har haft STOR användning av bromsen när han ligger på för mycket.

Anna-Carin

Ok....men den vagnen på drive out`s hemsida så står det att den väger ca 210 kg...men det är ju samma vagn på bilden..:confused:

De som står på hemsidan gäller givetvis jag blandar säkert ihop de med spårvidden..
Hur som helst så är vagnen lätt att hantera ensam

Anna-Carin

hej
jag har oxå denna vagn som jag fick hem i maj-08.
jag kör så gott som dagligen med den och är jättenöjd.man tar sej fram överallt,det är en förutsättning för mej som måste genom skogen för att komma ut på mina körvägar.
jag älskar att köra med vagnen,lätt och smidigt att backa och man vänder på en femöring.
jag har en nordsvensk brukshäst och en stor och grov tinker som jag kör med ,dock inte i par ännu men det är ett mål.
jag har inte bytt svängeln jag tycker det funkar bra för oss med den som följde med.
så jag kan bara säga att jag är supernöjd ångrar inte en sekund att vi köpte den.
/k

hej
jag har oxå denna vagn som jag fick hem i maj-08.
jag kör så gott som dagligen med den och är jättenöjd.man tar sej fram överallt,det är en förutsättning för mej som måste genom skogen för att komma ut på mina körvägar.
jag älskar att köra med vagnen,lätt och smidigt att backa och man vänder på en femöring.
jag har en nordsvensk brukshäst och en stor och grov tinker som jag kör med ,dock inte i par ännu men det är ett mål.
jag har inte bytt svängeln jag tycker det funkar bra för oss med den som följde med.
så jag kan bara säga att jag är supernöjd ångrar inte en sekund att vi köpte den.
/k

Kul....:love: Bara längtar tills jag kan beställa en, måste ju få min gammla såld först.:crazy:

vi beställde våran i februari ,den tillverkas i polen, och vi fick vänta i fyra månader innan den var klar för leverans.
de tillverkas och tas hem på kundens beställning så det brukar inte finnas på lager.
vid beställning får du också möjlighet att välja vilka färger du vill ha på vagnen.
vid beställning betalade man tio procent av summan och resten vid leveransen.

så du kanske kan beställa och hinna sälja din under tiden så behöver du ju inte vara utan så länge, bara en tanke sådär.....

lycka till /k

vi beställde våran i februari ,den tillverkas i polen, och vi fick vänta i fyra månader innan den var klar för leverans.
de tillverkas och tas hem på kundens beställning så det brukar inte finnas på lager.
vid beställning får du också möjlighet att välja vilka färger du vill ha på vagnen.
vid beställning betalade man tio procent av summan och resten vid leveransen.

så du kanske kan beställa och hinna sälja din under tiden så behöver du ju inte vara utan så länge, bara en tanke sådär.....

lycka till /k

Ok, det lät ju bra att man betalar en liten del först å sen resten när den kommer...tänkte inte så långt det tåls att fundera på...:laugh:
jag pratade med en på drive out och dem skulle göra en beställning i mitten av september så kunde jag ha vagnen i mitten på november.:D

Detta är kanske en dum fråga, men kan du inte byta hjul på din vagn som du redan har? Finns inte den "nya" vagnen till enbet?min kompis har köpt en annan modell fast oxå till par/enbet och de var urklena enbetsskaklar och tajta. mia

Detta är kanske en dum fråga, men kan du inte byta hjul på din vagn som du redan har? Finns inte den "nya" vagnen till enbet?min kompis har köpt en annan modell fast oxå till par/enbet och de var urklena enbetsskaklar och tajta. mia

Tyvärr så går det inte att byta hjul på denna vagn, kollade upp det men det är jätte svårt och mycket arbete och mycket pengar så då är det bättre att sälja den och köpa en ny...

Men menar du att skaklarna är smala på just denna vagn? Är denna vagn klen också?....:confused:

Tyvärr så går det inte att byta hjul på denna vagn, kollade upp det men det är jätte svårt och mycket arbete och mycket pengar så då är det bättre att sälja den och köpa en ny...

Men menar du att skaklarna är smala på just denna vagn? Är denna vagn klen också?....:confused:

Hej! jag vet inte hur skaklarna är på denna vagn, de var en annan modell på vagn som min kompis köpte som hadde klena skaklar. mia

Jaha ja....det blev en annan vagn i stället...:D

Jag fick köpa min kompis maratonvagn för ett bra pris :d och det känns bättre för min lilla plånbok måste jag säga även fast jag var sugen på den andra ändå..
Men denna kommer bli kanon, var så skön att sitta i när jag provsatt :love:

Ev kommer jag att spänna för i helgen så om jag har tur så kanske min kära sambo kan ta några kort som ni kan få se.

Längtar....:bump:

Liknande trådar

Körning Jag och min häst är fortfarande rätt gröna och vet inte vad vi vill göra med vår körning, vad vi vill uppnå. Kanske bara lite sköna...
Svar
7
· Visningar
1 108
Senast: Nielaa
·
Körning Jag är ny på det här med körning och vardagskör bara. Mitt sto är inkört, och jag har kört henne med rockard innan. Nu ska jag köra in...
2
Svar
27
· Visningar
6 384
Senast: Rialavargen
·
Körning Jag skulle vilja ha lite tips och råd inför körning i snö, om det ens är att rekommendera på de vägar som jag har tillgång till. Jag har...
Svar
2
· Visningar
1 592
Senast: lillsyrran
·
Körning Ja, jag vet! Det finns hundratals trådar, men jag behöver ändå ytterliggare input! Jag har bestämt mig för att bli med Russ igen...
Svar
11
· Visningar
1 537
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka