Vad tycker ni??

L

Love_Milord

Jag har ett arabsto som ska föla ästa år(har fölat detta året). Efter två/ett år ska jag börja träna med henne. Jag rider såklart när hon är dräktig lite, bara skritta några rundor utan sadel m.m. Nu ska jag inte ha nått för hårt, nån träning jag ska rida henne med. hm.. Kanske distans?? Western vore jätteroligt annars.. dressyr?? För stillsamt :angel: Inte hoppning iaf.. vad tycker ni skulle passa?? Nån som har ett bra alternativ?? :p
Help :confused:

Kramiz Mimmi :bump:

Sv: Vad tycker ni??

Ett fruktansvärt partiskt svar är att du naturligtvis ska rida western :D

Många araber funkar väldigt bra till western, och de försvinner inte bland alla stora halvblodsmonster. Det finns mycket som går att göra i skritt, men man kan även köra en hel del galopp. Med tex några trailhinder kan du låta henne använda hjärnan utan att behöva rida fort.

/Ida

Tack för ditt svar, jag tror det passar mycket bra. :D Expressa har startat en gång i galopp men kom sist eftersom hon inte gillade det (slöade), hon ville nog bli avelssto.

Det finns ju mycket mer inom western än vad man tro, så det skulle bli spännande :love:

Visst finns det mycket inom western, vilket många tyvärr har missat. Det handlar mycket mer om kontroll och precision än om full fart.

När du tycker det gått för långt i dräktigheten för att rida kan du ju även träna från backen, motionera hjärnan lite på henne.

Lycka till!
/Ida

Vad smart av dig. Du har ju jätte bra tips! Hon behöver knappast tränas vid dräktigheten ändå, farten går från hag grinden till maten i hagen, ibland tror jag hon ska visa sig men det är bara som hon är hungrig :D Ska bli kul att prova western på henne, och ännu en gång, tackar *bugar* :p

Rid vad du vill, själv hoppar jag med min arab, vi har hoppat 1m ihop, men med sin förra ägare hoppade hon 130cm, så hon är duktig på det :D Men gör det du tycker är roligast, själv tycker jag western är skit kul, red western med mitt förra russ, tränade mest trail och så, men det mesta verkar skoj

Jag gillar inte att hoppa(som alla andra i gillar :p), men dressyr blir nog långtråkigt.. ja, western blir nog det roligaste. I med att jag ska rida spanska steg med min mosters andualusier tillsammans med min kompis kan jag nog inte göra det på en arab. :D Men western blir perfekt, kommer bli kul att träna sig genom skog, backar och allt möjligt, mer "fri ridning" som de brukar säga :)

Bra, du kommer säkert få jätte skoj tillsammans med din häst, men måste påpeka att ALLA gillar inte hoppning. En tjej i mitt stall tycker hoppning är läskigt bara, hon föredrar dressyr, vilket jag tycker är skit tråkigt :angel: men får träna ändå för att det ska gå bra i hoppningen

Hahha, mycket roligt att du tränar båda ändå och bygger upp hästens muskler mer :D

Ska ha kul med pållen :love:

Skulle inte klara mig i hoppningen utan dressyren, min häst drar gärna upp huvet och sticker, då är det extremt bra att ha dressyren, både för hästens- och min egen skull

Ja, du tränar ju dig också, får mer kontroll, mycket bra beslut faktiskt :D Ni kommer nog komma långt, vad är det för en häst?

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 668
Senast: Lobelia
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 679
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 384
Senast: Ullmerkott
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama