Vad tycker ni?

P

Pills

Håller på med ett arbete på skolan och skulle behöva lite åsikter om hoppning.. Vad tycker ni är bra och dåligt? För och nackdelar?

Sv: Vad tycker ni?

Jag tycker hoppning är väldigt bra, det är en kul sport, finns många höjder och olika tävlingar, beroende på kunskaps och ridkunighets nivå. Dom flesta hästar verkar tycka det är väldigt roligt att hoppa, de ger bra miljöträning och bygger upp hästens självförtroende inför uppgifter, samt att ryttare både får öga för hinder och bra balans. :) mkt teknik osv, sen som ryttare märker man och lär sig fort att ska man hoppa och tävla så krävs det mkt dressyr ridning, lydnad skogen, markarbete osv, inte vara just hoppningen. :)

Sen viktigt att man håller hästen fräsch, ger den det den behöver för att kunna prestera och dom flesta tävlinga hästar inom alla disipliner behöver liote massage och likande ett par gånger om året, vilket skogs hästar och likande behöver också, rent underhåll av kroppen helt enkelt :) så jag är väldigt för hoppningen, tycker det e en jätte roligt sport och gren, men har imot ryttare som behandlar sina hästar/ponnyer dåligt eller tvingar indevider att hoppa om dom ej kan elelr har ont. :)

tackar så mycket för din åsikt :) det behöver jag verkligen.. du tycker inte att det är något negativt med hoppning eller så? t ex som metoder dom använder för att lära hästarna hoppa..

Det jag tycker om med hoppning är att det går ut på samarbete med ett djur. När det klaffar så finns det ingen känsla som slår det! Sen tycker jag om farten och spänningen... Jag tycker att det är kul att titta med.. jag menar hur högt hoppar man inte själv när favoritryttaren rider omhoppningen i världscup finalen :p

Vad som är negativt är att okunskap förstör så otroligt mycket, djur kan inte säga när de har ont.
Sen är det tråkigt att pengar har så stor betydelse i sporten... Har man inte pengar så får man jobba röven av sig för att nå upp i toppen (eller ens 1.40 -1.50 klasser...)

jo jag måste nog säga som den över mig sasgt, om det negativa, pengar ocj okunighet förstör så mkt, och det är mkt jobbit, men antar att det är så med just häst sporten, vill man något måsteman har pengar.

Tackar så mycket :) mycket bra att lägga in i arbetet :d

ja håller med er att man måste jobba röven av sig för att kunna va med i olika grenar.. det är verkligen synd att det är så..

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 990
Senast: fio
·
Heeelt ny på att tyda dom här unghästbedömning som finns. Kollar på en häst som är 5, fick klass 1 i gångarter och hoppning på...
Svar
12
· Visningar
1 249
Senast: Robina
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter en förändring av formatet som infördes vid de olympiska spelen i Tokyo 2021, kommer hoppningens lagtävlingen att äga rum först...
Svar
0
· Visningar
77
Senast: Gunnar
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Autistisk bror
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar