Vad tycker ni?

Eqetan

Trådstartare
Äntligen har selen kommit:rofl:
Hur tycker ni den sitter?
Själv tyckte jag det såg ganska bra ut... fast det här är ju "min" första bröstsele så det vore bra med lite experthjälp :banana:

sida.jpg
fram.jpg
brosta.jpg

huvud.jpg
Sitter inte skygglapparna lite långt ner?

Ber om ursäkt för de dåliga bilderna, men det blir ju kolsvart på en
gång nu, så vi va tvunga att ta dom i stallet. Ska försöka fixa lite
fler sen.

Sv: Vad tycker ni?

Vilken fin! Vart har du köpt den?

Jag skule vilja ha däckeln lite längre bak tror jag om det går (kan vara svårt med ponnymagar:D ) Kanske sänka bakselen och höja bröstan nåt hål men det är svårt att se! Det syns bättre sen när man spänd för också för det är ju i rörelse den ska sitta bäst!

Ha det så kul med körningen!!

Jo jag tycker att skyggisarna sitter för lågt.
Höj dom nåt snäpp.

Vilken tjusig sak!
Både häst och sele! :love:

Är inte själv någon expert men tycker det ser ut som du kan sänka bakselen ett hål kanske.

Jätteavis!

Ååh vad fin, både sele och ponny. Var har du köpt selen och vad fick du ge för den. Instämmer i övrigt med de andra, bakselen ngt lägre, bröstan ngt högre. Skygglapparna kan du höja upp ngt men inte mycket. Ögat ska vara strax ovanför mitten.:D

Selen är en ideal harness, köpte den från börjes..
fick ge ca fyra och ett halvt för den(kan kolla ordentligt när jag kommer hem) lädret verkar bra, både jag och mamma har klämt och böjt på det och det blir inga sprickor

Jo humlan var lik :) fast Knappen är renrasig shettis, dock mycket grov och för tillfället jättelurvig av all vinterpäls:smirk:

jag har också en sådan sele(stl shetland), o jag gillar den :D fast mitt lilla russ kunde inte ha tränset, det var alldeles för stort för henne :(

Hej!

Ideal selarna är bara såå fina! :D

Skygglapparna ska upp en aning har för mig.
Om ponnyn sänker halsen mer, tex när den går, framför vagn, åker nog bröstan ner lite.
Därför måste man nog se bilder när vangen är efter!
Hur ser vagnen ut?

Annars bra bilder för att vara tagna i stallet! :bump:
Och shettisen - så söt så! :D

Mvh Lisa

Åh va pinsamt :o

Tog bara en snabb titt och fick för mig att det var en welsh :o

Din ponny ser så maffig ut! Verkligen utstrålning! *dreggelsmiley*

Vagnen är en rockard(hemmabygge) som ska lämnas in på renovering så att den passar selen(ville fixa sele först så att man skulle kunna anpassa vagnen just till den selen jag ville ha), bla. ska det dit fästen för baksele och svängel, och sen vill jag, om det går, "höja upp den" så att men ser lite över rumpan på hästen :)

Ska försöka ta lite bilder på den idag och lägga upp här så får ni gärna tipsa om annat på den som kan vara bra att ha/behöver ändras...

Madelene: Du är inte den första, har träffat folk förut som trott att han varit welsh/Welshkorsning..

Till Alla!
Tack för alla trevliga kommentarer, det är jättekul att få höra så mkt snällt om sin häst:banana:

Liknande trådar

Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
273
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 302
Senast: lirco11
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag satt i kökssoffan med amningskudde och min 3 månader gamla dotter i knät. Jag tittar på när min man och treåring ”spelar” schack när...
Svar
8
· Visningar
1 490
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka