Vad tycker ni...

Maira

Trådstartare
...om detta. Dålig bildkvalitet iofs, men...

Var i ett inackorderingsstall där boxarna ser ut så här:

DSC00066.jpg

"Mockning" och "strö?" ingår i hyran. Hur kan man acceptera detta?

Senast ändrad:
Sv: Vad tycker ni...

Funderar på det. Men har egentligen ingenting alls med detta stall att göra. Förstår inte hur hästägarna accepterar detta??? :confused:

ser ut ungefär så som jag föreställt mig att stallet där mitt ex har sin häst ser ut :crazy:
Det ingår bara en bal/månaden i hyran och han vägrar köpa eget för strö ingår ju faktiskt... Ingick bara en bal att strö upp boxen med också när han flyttade in..

Senast ändrad:

Vidrigt och oacceptabelt. :crazy:
Ser ut att vara en hel del piss med tanke på att det geggat ihop sig? Kan inte vara bra för hästarna.

Sådär kan det se ut när min häst varit i farten ibland.. Han skrapar med hovarna så det blir hål. Men då ligger ju allt spån/torv på kanterna istället.:D

Fattar inte att dom som står i detta stall axepterar detta:devil:

Jag hadde anmält på en gång!!!

Funderar på det. Men har egentligen ingenting alls med detta stall att göra. Förstår inte hur hästägarna accepterar detta??? :confused:

Nej, men för hästarnas skull. Det är så himla tråkigt att dom ska behöva lida för att deras ägare är totalkorkade :devil: Förstår inte heller det, verkar helt sjukt att någon faktiskt tackat ja till det där :O

Har stått hos en kvinna som hade det, visserligen torrare då det inte fanns några pölar, men ändå väldigt liknande. Som tur var mockade jag min egen box och flyttade ganska omgående.

Finns det ingen som kan prata med stallägarna?? De där är ju hemskt!! :(

Kan vara samma som vi var inackorderade hos (vi skötte mockningen själv). Hon hade försäljnings- och tillridningshästar på anläggningen, och de hade betydligt mindre strö än den bilden du visar. Varje morgon mockade hon, och sedan sopade hon ihop spånet till en liten hög i mitten av boxen (ungefär som man kan få en kissehög i boxen på veterinärkliniken) och hävdade att mer behövde inte hästarna, de tyckte om att sova hårt.

Kan jag säga att hästägarna blev rosenrasande när de kom till anläggningen och så hur det såg ut?

Kan tänka mig det! :crazy:

Detta är det stall min häst skulle stått i om han hade blivit kvar hos den sista fodervärden...

Men så överjävligt... Kan förstå om det blev ett herrans liv på ägarna när dom så standarden...

Fy fasiken... är man så in i h-vetes snål med strö och obrydd vid mockning då ska man fasiken inte ha häst...

Bedrövligt.

Man undrar hur dom tänker som har det så till sina hästar. Fick lära mig en gång att bädden skulle vara så pass tjock och så ren att man själv kunde tänka sig att lägga sig där.
Vem skulle ville ligga på den bädden??

Är det bara jag som tycker att bilden inte säger någonting alls?

1.) Jag har stått i ett stall där det var boxplats men i huvudsak lösdrift = hästen spenderade minimalt med tid inne = det var lite strö i boxarna

2.) Hur ser resten av boxen ut? många lägger ströet i ett hörn av boxen och sen får hästen själv strö ut det....

3.) Det kanske är en box som inte används öht?

4.) Gästbox?

Varför ska "hästfolk" alltid tänka det värsta i alla lägen??

Är det bara jag som tycker att bilden inte säger någonting alls?

1.) Jag har stått i ett stall där det var boxplats men i huvudsak lösdrift = hästen spenderade minimalt med tid inne = det var lite strö i boxarna

2.) Hur ser resten av boxen ut? många lägger ströet i ett hörn av boxen och sen får hästen själv strö ut det....

3.) Det kanske är en box som inte används öht?

4.) Gästbox?

Varför ska "hästfolk" alltid tänka det värsta i alla lägen??

Fast i detta fall stämmer inga av dina antaganden, då hade jag inte lagt ut bilden. Hela boxen ser lika illa ut.

Fast i punkt 1 & 2 är det faktiskt lagkrav på att hästen ska ha ett tillräckligt lager strö. Oavsett om hästen själv vispar om eller inte använder lösdriften är det ändå ett krav. Det som visas är INTE tillräckligt för en häst, om det ser ut så att golvet är blottlagt. Då får man hitta en annan lösning på sin bäddsituation.

Hästar vill ligga hårt...Pyttsan. När min ena tjej var ute på foder fick hon sällan tillräckligt med strö i boxen, (av olika dumma anledningar) och hon låg i princip aldrig ner inne. Det gick så långt att hon fick ont i kropp och leder av den otillräckliga mängden strö.

// Jimma med hästar som sover i djup halm.

Liknande trådar

Hästmänniskan I höst väntar lite jobbförändringar för mig, och plan A är att vara kvar på nuvarande jobb i nuvarande stad bara jag och arbetsgivaren...
Svar
11
· Visningar
1 187
Senast: Fille
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i... 6 7 8
Svar
149
· Visningar
12 514
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Står inackorderad i ett stall där mockning ingår men man får betala strö själv. Här slösas det med spån som bara den och jag misstänker... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 771
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första... 2
Svar
20
· Visningar
2 673
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka