Vad tycker ni om mina hästars foderstater + tipps om viktminskning önskas.

C

CindyLou

Vad tycker ni om foderstaterna på mina hästar?

Häst nr 1.
Welshsto,17 år,128cm i mkh. Har stor hängig mage. Gått som avelssto till för 2 år sedan. Har gått i ridlektionsverksamhet. Jag har haft henne ca 1-2 månader. Rids nu i skritt och trav 2 g i veckan av grannbarnen. Leds på skritttur på ca 30-45 minuter med min 4-åriga pojke på ca 1-2 gånger i veckan.

Nu får hon:
5kg hö
0.2kg havre
50g miner blå
1tsk fodergranulat

TS 4.2
MJ 40.9
PR249
Ca 19.2
P11.1
Ca/P1.7
Mg 5.4
Se0.8
(i detta är ej fodergranulatet ej medräknat).

Häst nr 2.
Arabvallack,2 år,142cm i mkh.
Har lidit av ett stort angrepp av lilla blodmasken, blev avmaskad för 1 månad sedan, börjar se bättre ut. Går mest i hagen. Tränar NH 1-4 g/vecka.

Han har fått den sista månaden:
7kg hö
0.5kg hackat lusern
0.7kg hippo alfa
0.1kg soja
25g miner blå
60ml linfröolja

Ts6.3
MJ 67
Pr509.5
Ca35.3
P19
Ca/p1.9
Mg12.1
Se4.2

Ser foderstaterna bra ut eller är det ngt jag ska ändra på/lägga till/dra bort?

Sv: Vad tycker ni om mina hästars foderstater + tipps om viktminskning önskas.

17st och ingen som tycker något:confused:
Stoet behöver viktminskning och araben som har haft mkt synliga revben,spetsig rumpa och bukig mage ser bättre ut nu men inte helt.

Liknande trådar

T
Foder & Strö Alla tre är araber, runt 150 cm höga Silage TS 72 Sm.rp 44 Mj 7.3 Ca 3.8 P 1.4 Mg 0.7 K 14.8 Sto f.89 Något överviktig nu...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: Timpa
·
M
Foder & Strö Har skrivit om min arabvalack tidigare, att han bygger så dåligt med muskler trots arbete på rätt sätt, och åtminstonde på pappret vad...
Svar
16
· Visningar
1 118
Senast: Jaba
·
S
Foder & Strö Häst: Hbl/Fbl val, 5 år, ganska svårfödd, lätt i typen, svårt att sätta muskler. Lätt arbete. Han står nu på denna foderstaten: 13 kg...
2
Svar
28
· Visningar
1 759
Senast: milly
·
E
Foder & Strö Hej! :) När skall egentligen den största hö/kraftfoder-givan ges? Morgon/kväll? Min häst får hö fyra gången/dag. Nu får hon 2 kg...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka