Vad tycker ni om denna?

Zqathan

Trådstartare
Hittade en vagn som jag tycker ser intressant ut!
Men innan ev köp vill jag gärna höra vad ni tycker!
Det begärs 5 för den, är det ett skäligt pris?

Sv: Vad tycker ni om denna?

Vill se mer av den...
Jag köpte "inkörningsrockard" för 1200 (byggd på SAAB-axel= billigt o lätt att hitta reservdelar)
Kompletterade m svängel (400:-) bytte säte (gratis, tog plank hemma o en gammal madrass) satte på "skye" (c:a 200:-).
Tror att 5000:- (om det är det du menar m 5) är lite i överkant på den rockarden... men det handlar ju om hur mycket jobb du vill lägga ner själv o hur snabbt du vill komma igång...

Jag är inte det minsta händig...
Har en lätt och för mig bra vagn, men det är med moped hjul.
Den här tycker jag ser stabilare ut, där finns broms och svängel, det ser ut att vara lätt att komma i/ur viktigt då jag tyvärr har atros i båda benen...:cry:
Den finns dock rätt många mil bort, så jag vill gärna höra lite med er först innan jag kör dit (bensinen är ju dyr)
Den är körd med Fjording, jag har en Islandshäst, tror ni att det ändå går?

Kolla vad det är för axel och vad det är för hjul! Är det lätt att hitta reservdelar? (punka kommer du få förr eller senare...)
Broms= jättebra! Svängel= nödvändigt...
5000:- är en del slantar för en rockard... du kan få en betydligt bättre tror jag... (köpte min gigg för den summan) allt beror på hur bråttom du har att köpa och komma igång!

Tack, nej jag har inte det minsta bråttom, har ju en trevlig vagn, men det var mest att den ser så stabil ut, min har som sagt mopedhjul och ja, punka har jag fått ett par gånger....

Är den utan fjädring? I så fall får du ju tyvärr räkna med lite öm rumpa... men det är svårt att se på bilden om den har eller inte har fjädring.

Oj, det tänkte jag inte på!
Du har helt rätt det ser faktiskt inte ut som där var någon fjädring...
Och det är ett absolut måste för mig!
Blir ändå inget köp, har inte fått något svar från honnom, jag skickade mejl i torsdags och det är måndag i dag.
Vill man sälja så tycker jag allt att man får svara lite snappare..:mad:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: Mli
·
Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 220
Senast: ameo
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
995
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 670
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka