Sv: Vad tycker ni om denna stallritning?
Tog mig friheten att slarva ihop ett stall, nästan helt utifrån din. Det enda jag ändrat på är dörrplaceringarna till ridhus samt lösdrift. Gjort sadelkammaren mer avlång samt minskat ner på fikarummet.
Nu är tanken givetvis att allt ska ligga på en rät linje, men jag är så otroligt trött.
Hur som helst, Omklädningsrummet direkt innanför stalldörren. Personer som använder ridhuset kan likväl använda den uppvärmda (?) toalett/duschen som placerats precis vid ridhuset.
Spolspilta lätt tillgänglig för leriga lösdriftshästar samt lätt kunna ventilera ut all eventuell fukt. Man skulle även kunna ha denna som ryktspilta och då använda den utsatta ryktytan till något annat.
Vill man inte ha dörren till fikarummet ut emot stallgången kan denna flyttas till utrymmet mellan där, om man inte väljer att använda den till tex skottkärror?
Fönster i fikarummet så man kan kika på arbetande ekipage.
Grepar, spadar osv direkt anslutning till ridhuset så eventuella gäster lätt kan städa efter sig.
Ser nu att det blir ganska trångt gången in till ridhuset, man kan ju flytta allt på vänster sida en aning?!
Så många täcken får la inte plats att torka på den utsatta ytan?
Hur hade du tänkt dig med foder osv?
Behöver du en invänjningsbox?
Kombinerar du en ryktspilta med spol samt tar bort invänjningsboxen så får du en yta för eventuellt foder (Om man då byter ut de två ryktspiltorna och bygger ett foderrum där)
Nej, nu snurrar hjärnan. Blev helknasigt det här.
Jag går och lägger mig!