Vad tycker ni om dena?

B

Bjäbban

Såg att någon hade lagt in en länk på en anons på en rockard, och eftersom jag letar med ljus och lykta efter en till mig och min lilla häst så tänker jag helt fräkt göra detsamma och fråga vad ni tror om denna?
Själv är jag lite orolig för att den kanske är svår att komma i/ur, fast det vet man liksom aldrig på en bild....

http://hastutrustning.hastnet.se/sok/annons.php?aid=53645

Sv: Vad tycker ni om dena?

Inget som jag skulle vilja köra med!
Alldeles för låg till stor häst, hemskt spetsiga skaklar med för kort stopp på skakeln som hindrar skakeln att röra sig fritt.
Ur säkerhetssynpunkt så är vagnen mycket svår att komma i och ur. Saknar oxså sparkskydd på framstammen mm.
Köp den inte!
/M

Har den fjädring? Ser inte så ut....kan nog bli obekvämt att köra med i längden. Tycker också den ser bökig ut och ta sig i och ur.

Tack för svaren!
Kände så själv också, att den skulle vara jobbig att komma i/ur specelt med mina :devil: ben...
Det som jag tyckte såg bra ut och som gjorde att jag la ut den här med frågan, det är att den inte ser så tung ut (lätt för mig att själv sela på)
De rockarder som jag hittentills har varit och tittat på, har alla varit jättetunga = kan inte själv få på dom på hästen.
Tycker det är synd att Ponny Tuff från Drive Out är så dyr + att det kostar 2,500:- att frakta hit den i monterat skick:eek:
För det verkar som en sådan hade kunnat passa mig och lilla hästen bäst.
Tjha för väl leta vidare då, någon gång ska väl även jag hitta npågot:banana:

tycker den såg rätt svår att ta sig i och ur ... Såg då rätt tung ut oxå tycker ja ... Har själv en rockard till salu:angel: vet inte vart du bor men e du nyfiken på den så pm:a ...

Har du:banana:
Jag bor i skåne (österlen)
Skickar ett PM!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu under våren har jag gått på ett flertal anställningsintervjuer och även gjort personlighetstester i samband med...
Svar
4
· Visningar
1 990
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 884
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
825
Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 774

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka