Vad tycker ni om artikeln?

Sv: Vad tycker ni om artikeln?

Hur orkar dom?
Jag har själv varit med om att min häst har bitit sig i tungan efter att ha snubblat till under ett körpass i skogen, det ser inte trevligt ut när det blandas med saliven men det är ju inte speciellt mycket blod som ska till för att det ska se ut på det viset. Min häst gick glatt in i boxen och mumsade hö efteråt så hon verkade inte ha fått några större men av det men visst bör väl även jag förbjudas att ha djur efter ett sådant solklart fall av misshandel, skulle dessutom djurens vänner komma hit efter att min hund fått ett tuggben som hon knager på tills bloder rinner skulle jag förmodligen bli inspärrad :cool:

Hur har dom tänkt här förresten??

Roger Petterson syftar i första hand på Mantorps banveterinär, Anders Darenius kritik mot travsporten. Han säger bland annat att tio procent av de hästar han undersöker efter loppen har munproblem orsakat betsel.

Växer det ut ett betsel som följd av att hästen har munproblem eller...hm?;)

Herregud !!!! :eek:
Vi blev alldeles kalla när vi läste Mack_Lobells inlägg.... Tänkte att "Nu jä-lar har h*n fått spel totalt!!" :rofl:

Kanske skulle lagt texten att det var saxat från Expressen överst i inlägget. Missuppfattades nog lite att det var mina åsikter först:angel::rofl:

Hahaha jag uppfattade oxå det först som att det var dina egna åsikter... Haha!!!:banana::banana:

Kanske skulle lagt texten att det var saxat från Expressen överst i inlägget. Missuppfattades nog lite att det var mina åsikter först:angel::rofl:

Ja, jag tänkte att det var konstigt att du kallade dig Mack Lobell och samtidigt hade så många fördomar mot trav.:D

MAn blir ju mörkrädd om detta speglar vad den vanliga människan tycker om travsporten...:eek:

Fast det tror jag inte det gör. Trav är ju en väldigt populär sport. Det som jag tröttnar totalt på är att det går bra för många att äta kött, eller köpa en skinnjacka, utan att då skrika om att djuren får ge vika för ekonomiska intressen. Men akta er för Going Kronos, vilket otroligt djurplågeri han utsätts för varje dag.

Undrar om djurskyddet och alla travhatare ser vad som händer i de övriga hästsporterna också... beblandar man sig med de vanliga sporterna får man se så mycket skit, på alla nivåer. Men det man själv är nöjd över att faktiskt så utdelas det avstängning och böter om man beteer sig felaktigt på travbanan mer än i t.ex dressyr/hoppning. Vet inte hur många snorungar man har sett slå sina djur samtidigt som de drar framtill och sparkar med sporrarna i mitten.

14127727.jpg

14127728.jpg

14203048.jpg

inget blod inblandat... men lika jävligt att beskåda ändå, egenfotade bilder...

Usch vilka hemska bilder :crazy:, tyvärr ingen ovanlig syn. :(

OK, nu har åtminstone jag lämnat in en polisanmälan och hoppas att fler gör det samma mot idioten Kolgjini som förtjänar ett riktigt långt straff för djurplågeri.

men hallå? undrar om människan till detta inlägg (var det expressen?) kommer långt? Hoppas inte.... Isf borde jag också bli anmäld, eftersom min valack ofta biter sig i tungan i defileringen & tokblöder... törs man skriva sånt här förresten? :smirk:

Angående det att ludde trodde going hade bitit sig i tungan när han var tvungen att ta upp honom stämmer inte. Tittade i travronden idag och då var han redan blodig när westholm vägrade släppa ledningen. Så han måste ha bitit sig i tungan i någon av omstarterna kanske. :cool:

men hallå? undrar om människan till detta inlägg (var det expressen?) kommer långt? Hoppas inte.... Isf borde jag också bli anmäld, eftersom min valack ofta biter sig i tungan i defileringen & tokblöder... törs man skriva sånt här förresten? :smirk:

Ja, precis. En av våra travare vi hade innan brukade bita sig i tungan någon gång när han varit jättehet, speciellt i autostart. Många polisanmälningar där:smirk:

Angående det att ludde trodde going hade bitit sig i tungan när han var tvungen att ta upp honom stämmer inte. Tittade i travronden idag och då var han redan blodig när westholm vägrade släppa ledningen. Så han måste ha bitit sig i tungan i någon av omstarterna kanske. :cool:

jag skrev samma i hästhanterings tråden för några timmar sen. Att han blödde redan i deras duell om spets.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka