Vad tycker ni om artikeln?

Gabbi

Trådstartare
http://www.aftonbladet.se/trav365/article1717788.ab

Jag blir bara trött när jag läser sånt här. Hästen bet sig i tungan, precis som man själv kan råka bita sig i tungan. Det ser blodigt och jävligt ut, särskilt när det blandas med allt skum och dreggel som var där innan.

Jag är dock för utökat banveterinäransvar, de får gärna kolla bett och dylikt i större utsträckning, däremot har jag svårt att tro att just detta beror på felaktig utrustning.

Jag tycker dessutom det är en lustig vinkling att travsporten knappast är till för hästens skull. Vilken djurhantering överhuvudtaget är till för djurens skull? Köttdjursuppfödning, hundtävlingar, ridskolor, uppfödning av djur som ska jagas, osv? Nu för tiden har djur och det man kan göra med dem ett ekonomiskt värde i vårt samhälle. Man får gärna utöka djurskyddet och kontrollerna, men pengarna kan aldrig försvinna ur det.

Sv: Vad tycker ni om artikeln?

Det är ju så att det spelar ingen roll vad vi säger så är vi djurplågare i alla fall..

Så, om nu djurens rätt tycker att de ska ta krafttag mot travsporten och inte har något annat för sig (hästar som faktiskt far illa på riktigt, kattungar som lämnas vind för våg i kylan, slakttransporterna i europa med alla typer av djur o.s.v) så låt de hålla på.:smirk:

Inte sjutton ser det trevligt ut när en häst blöder på det sättet i munnen. Men alternativet vad som kunde ha hänt om han inte bromsade upp hastigt för både hästar och kuskar - det vill inte jag tänka på. Tr4åkigt dock att hästen bet sig i tungan.

Djurens rätt har jag slutat lyssna på för längesedan.
Folk som ser allt i kolsvart och blänkande vitt är det ingen idé att ta någon notis om, än mindre försöka diskutera med.

Tänk er en liknande artikel om en skogspromenad med en spårhund som tävlar elit. Hunden skär sig i tassen, och bild på blodet förstoras upp.

"Djurens rätt protesterar mot våldsamma skogspromenader. Taxen Tarro skar sig gruvligt på en promenad med sin matte dagen innan en tävling. DR kräver nu krafttag mot hundpromenader i kuperad mark. "Det här får inte förekomma säger XX, hundar har inget behov av att tävla i spår!"

Det är ju det som är det jävliga, för det är ju exakt det som de skulle säga eftersom även merparten av dessa är veganer också. Jag har slutat bry mig, jag diskuterar gärna med och mot kunniga människor som har vettiga argument, men sånt här trams bryr jag mig inte om längre.

Det är väl för övrigt så att DR inte ens tycker att man ska få avla fram eller hålla sällskapsdjur om det går emot djurens intressen, eller annan konstig random formulering... att tävla med djur är således djurplågeri i samtliga fall, även turridning tror jag har fått sig en känga på deras hemsida.

Det lustiga är att jag själv varit medlem där, och att jag är strikt vegetarian, men jag håller ÄNDÅ inte med om det som skrivs här. Vad tror de at tex hästen skulle ha för plats i samhället om den inte användes till jobb, rekreation eller tävling? Ska vi inte ha några hästar alls då? Bara på Lojsta under förutsättning att ingen rör dem.

Samma här, både vad gäller vegetarianismen och f.d. medlemsskapet, även om det sistnämnda inte är något jag talar högt om idag. :angel:

Jaha, då har medja varit framme igen!!!:mad:
Det är sådant som får mig att se rött.
Ta reda på fakta innan man skriver en massa skit.
Jag såg inte riktigt vad som hände, men Ludde var säkert tvungen att ta hårt i hästen för att inte ställa till med en olycka.
Sen att hästen blöder i munnen kan jag bara beklaga,men han dör inte av det.Luddes avsikt är inte att skada, utan att hindra en olycka.

Samma här, både vad gäller vegetarianismen och f.d. medlemsskapet, även om det sistnämnda inte är något jag talar högt om idag. :angel:

Sträcker försiktigt upp handen och håller helt med på båda punkterna. :bow:
Travet är ju bara så otroligt missförstådt eftersom alla som är emot det helt enkelt aldrig har haft någon insyn och sett det. Men tyvärr så vill de inte se heller.

Jag tror jag ska fixa ett studiebesök för dem hemma hos oss! :idea: Så får de se de stackarna som inte få komma i hagen för där kan de skada sig, springa tills de går under, bara krafftfoder och 2 kg hö, såriga ben efter dagliga blistringar och massa tortyrutrustning. :smirk:

Blir så trött på allt det här. Det är väl självfallet bättre att Ludde fick ta upp honom så hårt, än att en olycka inträffar. Sen så ser det nog värre ut än vad det är, då saliven blandas med blodet..

Trav befinner sig i det föga smickrande sällskap av sporter som har högst procentuellt inslag av ganstersoch diverse andra suspekta typer bland publiken. En ren slump? Knappast.

Han bör stängas av utan tvekan! Böter borde han oxå ha, det är djurplågeri!!!!!!!!!

fyfan så jävla hemskt! "jag var tvungen o ta i stenhårt" kan man inte lösa situationen utan våld så bör man kanske avbryta, eller börja samla frimärken...stackars häst:( och ja, kusken borde stängas av! omedelbums!!!

Jag har alltid tyckt att trav är djurplågeri och nu ser man ju beviset helt klart. FÖRBJUD TRAV - människorna kan springa själva i stället för hästkrakarna.

Vissa människor är så jävla giriga - gör vad som helst för pengar. T.O.M. PLÅGAR DJUR.
FY FAN !!!
Kusken skall bli avstängd FÖR EVIGT.

jag vill få ett slut på trav tävlingar då de endast går ut på att tjäna pengar och häst arna får betala priset. detta är oförlåtligt mot dessa fina djur.
jag känner mig jättelsedsen nu och önskar jag hade makten att få slut på allt detta vansinnne. kusken ska fängslas på livstid den grymme jäveln!! fy fan!

Kusken ska bli avstängd,för all tid och evighet.Detta är djurplågeri i allra största mått.Har alltid tyckt att trav varit roligt att titta på,men efter detta slutar jag att spela på V75.
Fy fan vilket djurplågeri

Stackars hästarsom tvingas till detta för att andra ska tjäna pengar på dem.Hoppas djurskyddsinspektörer reagerar och gör sitt arbete detta är fullständigt omoraliskt hur djuren utnyttjas och tvingas på grund av girighet.
Förbjud travsport! Låt människodjävlarna springa med piskan på sej och hoppas bilderna blir bra på dem.

Har haft hästar i hela mitt liv (inte travhästar) tycker verkligen att detta är djurplågeri det är vidrigt men tränaren stängs väl inte av detta är typiskt Sverige man kan plåga djur hur som helst och inget händer. Skäms att bara tänka på pengar och ära fy så äckligt.....

Jag blir så förbannad, dessa stackars stressade travhästar, sporten borde bojkottas. Människan är grym, allt handlar om pengar inte en tanke ägnas djuren. Att misshandla djur ger ju så ringa straff så inte avskräcks de att göra det. Ibland så skäms jag verkligen att vara människa. För att inte tala om jakt, där talas det om att hålla nere beståndet, är det nånsin någon som bestämt att hålla ned människobeståndet??? Vad är det för skillnad...jo vi kan försvara oss!!! USCH!!!

Kamelhår i rocken eller ej - slödder och ljusskygga figurer
har en dragning till travbanor. Många i den miljön skulle
inte reagera ens om hästen i stress bitit av tungan helt.
Pengarna styr och folk blir cyniker. Ett granskande program
i tv om hur delar av travsporten fungerar vore nog på sin plats.

tarv är en jävligt sjuk underhållning om man ska plåga hästar tills de blöder ur munnen... det är icke försvarbart. stoppa hela skiten... eller stoppa in ett betsel i idiotens trut och dra till tills blodet sprutar... då må kanske udda vara jämt...

Lite kommentarer från expressens hemsida. Snart tror väl alla oinsatta människor i hela Sverige att vi som håller på med trav är stora djurplågare!:crazy:

Att Expressen skriver vinklat är väl ett känt faktum, men att en så stor del av läsarna inte tänker längre är ju lite skrämmande.

"Pelle 12, snubblade i gymnastikhallen under en basketträning i skolan. Förbjud basket! Pelles knä blev alldeles skrapat. För övrigt vet vi ju att det är mest gäng och gangsters som spelar basket."

Lite mer

OK, nu har åtminstone jag lämnat in en polisanmälan och hoppas att fler gör det samma mot idioten Kolgjini som förtjänar ett riktigt långt straff för djurplågeri.

DURPLÅGERI!!!!!!!!!!!!!!!!
är det minsta man kan kalla händelsen.
Sådan kusk skall aldrig mer in på en bana. Man kan ju inte tro att en sådan person har vare sig utbildning eller djurkänsla. Detta är följden av allt spelande, dvs man kräver mer och mer av sina hästar. Jag är emot trav men inte att tävla med häst, så därför tycker jag att inblandade personer skall polisanmäla händelsen eller att polisen själva sätter igång en förundersökning.
Dryga böter samt livstid avstängning är minsta kravet, men det törs väl inte travsällskapet kräva. Få se om ni törs

Vidrigt, fullständigt vidrigt. Lägg ner allt med hästsport att göra, hästarna tvingas resa runt omkring i hela världen, proppas fulla med preparat och hetsas sedan springa onaturligt.

Lägg ner !!!
Sönderavlade monster som bara lever i ett syfte. Tjäna pengar åt sina fanatiska ägare.
I Sverige utreds och behandlas dessa hästar av välutbildade, högavlönade veterinärer (bekostade av oss skattebetalare) med utrustning som datatomografi, tonvis med steril engångsmaterial och sterila operationssalar som få svårt sjuka människor i 3:e världen ens kommer i närheten av.
Skall man dessutom väga in koldioxid
utsläppen med hästtransporter genom landet eller världen via chartrade plan dagligen....

Nej gör Hamburgerkött, det enda vettiga som hästarna kan ge oss!!!

Stäng av ALLA djurplågare!!!! Hästar är visst extra utsatta för där finns mycket pengar att tjäna. En vidrig s.k. sport.
Jag tycker om alla djur men få människor och detta är ju vidrigt, likaså där dom svälter eller missköter sina djur på alla vis.

Att Expressen skriver vinklat är väl ett känt faktum, men att en så stor del av läsarna inte tänker längre är ju lite skrämmande.

"Pelle 12, snubblade i gymnastikhallen under en basketträning i skolan. Förbjud basket! Pelles knä blev alldeles skrapat. För övrigt vet vi ju att det är mest gäng och gangsters som spelar basket."

Tycker med att det är skrämmande att de kan uttala sig så utan att ens veta något, för hade de vetat något hade de inte skrivit så.
Var t om någon som hade dragit in någon politiker. :eek:

Tycker med att det är skrämmande att de kan uttala sig så utan att ens veta något, för hade de vetat något hade de inte skrivit så.
Var t om någon som hade dragit in någon politiker. :eek:

Precis, man skulle ju kunna tro att alla är "Anna 10 år som ridit 2 år på ridskolan", men så är det ju inte. :confused::crazy:

Hahaha, trodde i början att det var dina åsikter som kom fram innan jag insåg att du kopierat från expressens hemsida :D, blev lite upprörd på dig ett tag ;)...

Låt folk hålla på, onödigt att ta diskussionen med folk som är mer eller mindre "hjärndöda" (haka inte upp er på det ordet nu, dåligt ordförråd). Alla får ha sin åsikt men frågan är om man ska uttrycka sig om man inte har riktigt koll på läget?

Betänk nu att det är Expressens läsare. Man kan inte begära att dom ska kunna tänka också :angel:.

Herregud !!!! :eek:
Vi blev alldeles kalla när vi läste Mack_Lobells inlägg.... Tänkte att "Nu jä-lar har h*n fått spel totalt!!" :rofl:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka