Vad tycker ni är rätt pris för den här hästen?

FannyN

Trådstartare
Korsningsponny islännig 25%,resten shettis,oregistrerad,vallack,fux,15 år,mkt svårt eksem annars frisk,supersnäll att hantera och skogsrida,helt outbildad för annan ridning.110 cm i mankhöjd.
Tacksam för synpunkter. :bump:

Sv: Vad tycker ni är rätt pris för den här hästen?

skulel nog va fin barn ponny men exemet e ju det som spökar. skriv högst bjudande.

hmm svårt att gissa pga av exemet men 7000:-??

Jag skulle inte köpa den alls. Mycket svårt eksem låter inte kul alls. Nu är det höst så då kanske den får ett drägligt liv men när våren/sommaren kommer är det inte kul...

Ska du ha den som ridhäst/skogsmulle? Skulle kanske ge 2000:- max om det var en häst jag gillade.

Jag skulle varken sälja eller köpa en häst med mycket svårt eksem. Den har det säker bäst i häst himmlen.

FannyN skrev:
Korsningsponny islännig 25%,resten shettis,oregistrerad,vallack,fux,15 år,mkt svårt eksem annars frisk,supersnäll att hantera och skogsrida,helt outbildad för annan ridning.110 cm i mankhöjd.
Tacksam för synpunkter. :bump:
2 - 3000 kanske?

Denna häst kräver nog att säljaren betalar köparen för kostnader, att ha en eksemhäst är ingalunda en billig historia. Har den dessutom grava problem, kan vetrinära insatser sommartid vara nödvändiga.

Tack för synpunkterna! :bow:

Jag kollade på den här hästen i somras åt min son,och hörde nu att den fortfarande är till salu.Drivkraften jag känner är just eksemet hur kocko det än låter, för jag tänker på det varje dag.Har nästan blivit som en tvångstanke.... :cry: Vill ge honom medicin,täcke, smörja vad fan som helst egentligen.
Det var så jävla hemskt att se det och hennes arrogans att jag hade velat klappa på henne....
(Tur att det här är nätet så man är anonym för de flesta)

Priset var satt till 10 000 så det blev ingen affär,vi tyckte det var dyrt och min sambo förstod mig men sa att vi kan inte samla på alla sjuka misskötta hästar...det är väl rätt,men ja,jag vill ha honom.

Det är inte alltid lätt att vara människa! :crazy:

Om hästen är vanvårdad kan det tänkas att eksemet är hanterbart med rätt vård. Bra mat eksemtäcke och myggmedel kan göra underverk, men risken finns att projektet blir dyrbart.

Fy sjutton för folk som inte tar hand om sina eksemhästar :mad:, 10.000 är ett ockerpris :( .

10.000:- ar alldeles for dyrt for denna ponnyn. MEN, som en 100% saker ponny till ditt barn under host och vinter, ar en sadan ponny ovarderlig. Mycket battre att ha en ponny som ar rolig och saker att rida 8 manader om aret, an en ponny som inte alls ar saker och inte fungerar som den ska.

Eksemet hade jag oroat mej for, men det ar som du sager sjalv, det kanske gar att gora nagonting at det. Men ratt vard och omtanksamhet kanske ponnyns eksem blir battre, vem vet?
Bjud agaren 3000:- och se vad som hander. Blir hon sur och arg, kan hon behalla ponnyn sjalv!

Tycker runt 3-4000:- är rimligt. Men absolut max runt 5000:- och då bör utrustningen ingå.

Kan du inte lägga bud på den och se vad hon säger? Försök argumentera med henne och jag tycker du kan fråga henne om hon någonsin kommer tro att hon får ponnyn såld för det priset, appropå exemet. Annars får hon väl behålla den själv helt enkelt.

Kan det tänkas att eksemet kommer utav stress för hästen?
Själv har jag en häst på bete som också har haft svår eksem, hon har inte vissat ett dugg sedan hon kom till mig i våras. Där hon stått tidigare har varit mycket stressig.
En liten tanke.

Stress kan påverka men hur mycket svidknott det finns i området och ev uppstallning betyder troligen betydligt mer.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama