Vad tusan ska jag göra?!

dgwb

Trådstartare
Hej!
I våras sökte jag in på en utbildning jag nästan var säker på att jag inte skulle komma in på. Började fundera på vad jag skulle göra i höst om jag nu inte skulle komma in. Lärde känna en tjej under våren som skulle åka utomlands och jobba. Ju mer jag tänkte på det desto mer sugen blev jag på att hänga med henne, och att börja plugga i höst kändes väldigt avlägset.

Vi började planera mer och mer men såklart hade jag i bakhuvet att jag kanske kunde komma in på utbildningen men tänkte inte på det så mycket, kändes så långt fram.
Sen när antagningsbeskedet kom, kom jag såklart in på utbildningen jag egentligen inte trodde jag hade nån chans på. Och det är en utbildning jag egentligen vill gå (enda jag skulle kunna tänka mig att plugga i dagsläget).

Såå vad fan gör jag? Tar chansen att åka utomlands nu när jag har råd och är singel och ung? Börjar plugga för att jag troligtvis inte kommer in nästa år?

Jag har väl egentligen bestämt mig, men chansen finns att jag inte hittar någon som kan ta hand om min häst under tiden (eller att något annat går åt skogen), och då sitter jag där i höst utan jobb och har tackat nej till en bra utbildning.
Och jag är ju inte ute i god tid heller, måste bestämma mig nu på onsdag.

Hjälp! :D
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: Stekspaden
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 185
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 112
Senast: BernT
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 116
Senast: Masqueradee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp