Vad tror nio? hade han cancer redan vid födelsn?

annie_cool

Trådstartare
Hej de flesta vet att våran älskade hund fick lämna oss förra året saknaden är enorm men vet att han har det bra och vi gjorde det bästa för honom att låta han somna in men nu ska jag berätta lite om hans sjukdomshälsa samt hur allt började. Det började redan när han var liten valp han var mycket känslig för stark mat och såna saker kräktes ofta och var ofta dålig och sen blev det värre han blev tjockare och vi trodde först att han var för överviktig så vi försökte att banta honom men det gick inte så bra vi märkte att han blev allt rundare och rundare så antar att knölen som dem hittade växte i magen och trängde under alla organen och fick inte plats i magen. När vi fick reda på att det var cancer så valde vi att avsluta hans liv. Sista dagen jag såg honom det var på 6 juni gick beskedet den 9 juni så. Så vad hände när fick han Knölen tror ni? Var den där redan vid födseln eller kom den ditt under åren? Han hade även en vid halsen en knöl då.

Hej de flesta vet att våran älskade hund fick lämna oss förra året saknaden är enorm men vet att han har det bra och vi gjorde det bästa för honom att låta han somna in men nu ska jag berätta lite om hans sjukdomshälsa samt hur allt började. Det började redan när han var liten valp han var mycket känslig för stark mat och såna saker kräktes ofta och var ofta dålig och sen blev det värre han blev tjockare och vi trodde först att han var för överviktig så vi försökte att banta honom men det gick inte så bra vi märkte att han blev allt rundare och rundare så antar att knölen som dem hittade växte i magen och trängde under alla organen och fick inte plats i magen. När vi fick reda på att det var cancer så valde vi att avsluta hans liv. Sista dagen jag såg honom det var på 6 juni gick beskedet den 9 juni så. Så vad hände när fick han Knölen tror ni? Var den där redan vid födseln eller kom den ditt under åren? Han hade även en vid halsen en knöl då.

Ålder och ras?

Hos många hundar är cancer rätt vanligt i stigande ålder och sedan kan det även vara vanligt inom vissa raser.

Jag tror det kan vara jättesvårt att fastställa grundorsak i många fall. Tex söker man gärna efteråt på symptom som inte ens behöver vara sammanhängande. Ärftligt, medfött trauma mm sägs ju är faktorer som kan påverka. Tumörer kan dessutom finnas en lång tid obemärkt eller uppkomma jättefort.

Senast ändrad:
Jo dfet har ni nog rätt i den kan ju ha kommit under åren vem vet det är synd att inte djuren kan tala om vad som är fel.

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 137
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 158
Senast: Hyacinth
·
Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 595
Senast: Sol
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 646
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Hemmasittare