Vad tror ni?

B

Blicken

Lite gallig i bakben ev. pyttelite i v.fram. Skrittas 30 min vid 18-tiden på grusväg. mindre gallig efter skritt-tur. ca. 1,5 tim senare är han mer gallig i alla ben. Går fortfarande ute dygnet runt så jag gissar att gallorna varit större om han stått inne, rör sig nog inte så jättemycket i hagen på natten då gallorna var större på morgonen efter.

Det hela började med att han var tjock i v.fram. visade ingen hälta. Svullnad gick ner på några dagar. Fick ändå vila 2,5 veckor och har sen dess bara skrittats kortare rundor.

Önskar bara lite funderingar från andra.
Själv fundrara jag på foderstaten. har en hel del gräs i hagen fortfarande. Ska i det närmaste ta hjälp att räkna ut foderstat. Det jag tycker är konstigt är att gallorna ökar ett tag efter skritt-tur.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad tror ni?

om han inte var halt pga svullnaden kan det ha varit ett sår el liknande som orsakat svullnaden. gallorna tror jag kan bero på att du ställde av han, prova sätta igång hästen igen och se vad som händer. leden är konstruerad för att annvändas. det bästa läkningsmedel till en dålig led är motion!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 495
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 775
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 591
Hästvård Jag behöver bolla lite funderingar kring anpassad igångsättning efter skada. Jag har självklart pratat med veterinären flera gånger om...
2
Svar
29
· Visningar
2 651
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar