Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej..
vi har precis fått hem en liten kattunge på 12 v. den hittades när den var några veckor gammal så den är inte så van med människor.. mamman är en långhårig huskatt, men pappan är okänd!
men jag börjar undra om pappan kanske var/är Birma eller ragdoll?
vad tror ni??
Lite tråd-kapning... Så detta innebär att min blåtabbymaskade hittekatts båda föräldrar både måste ha burit på maskningen? Är det någon av "komponenterna" i färgen som måste varit synlig på någon av dem? Tänker typ som skimmel, skäck eller tigrering på hästfärgsområdet. *nyfiken*
Hade varit så roligt att veta hur hans föräldrar och ev. syskon såg ut, men har man en hittekatt så har man...
Ja, båda föräldrarna måste ha burit på maskanlaget, och det kan, men behöver inte ha varit synligt på dem. Båda kan även ha burit på långhårsanlag, men ej fört det vidare i just det här fallet.Lite tråd-kapning... Så detta innebär att min blåtabbymaskade hittekatts båda föräldrar både måste ha burit på maskningen?
Lite tråd-kapning... Så detta innebär att min blåtabbymaskade hittekatts båda föräldrar både måste ha burit på maskningen? Är det någon av "komponenterna" i färgen som måste varit synlig på någon av dem? Tänker typ som skimmel, skäck eller tigrering på hästfärgsområdet. *nyfiken*
Hade varit så roligt att veta hur hans föräldrar och ev. syskon såg ut, men har man en hittekatt så har man...
Du uppfattar alltså kattungen som korthårig? Jag tycker att den ser ut att bli långhårig...@daschni -pappan till din unge kan inte ha varit varken ragdoll eller birma, pga vad som står i stycket ovan. Siamesmaskningen finns ju i många korthårsraser också (britt, rexarna, och givetvis siames/oriental), och givetvis kan det komma från några generationer bort och då är det helt omöjligt att lista ut varifrån.
Du uppfattar alltså kattungen som korthårig? Jag tycker att den ser ut att bli långhårig...
Du uppfattar alltså kattungen som korthårig? Jag tycker att den ser ut att bli långhårig...
Det är en solklar korthårig kattunge! Ser inga tecken alls på långhår.Du uppfattar alltså kattungen som korthårig? Jag tycker att den ser ut att bli långhårig...
Det finns korthårig, semi-lång hår och långhårskatter.
Birma är Semi-lång hårig och perser är lång hårig .