Vad tror ni om denna sadel

cowgirl81

Trådstartare
Fick med en sadel till foderhästen.
Är en Double C 15½ tum full quarter bom.
Är det bara jag som tycker den ser lång ut.
Hästen är ca 135-140 hög. Har ej mätt henne.

Sv: Vad tror ni om denna sadel

JAg kan nog tycka att den ser lång ut, det ser opropretionerligt ut.

MEN det är inte säkert bommen är för lång, kanske bara skirten som är lång.

Du får känna efter så den inte ligger och trycker på fel ställen, alltså för långt bak/fram.
Då ska den väl passa......

Men rent allmänt tycker jag den typen av sadel ser för stor ut på den typen av häst.

Jga är inte ensam om att tycke de då. skönt.
Hade nog velat ha en roundskirt.
Den trycker dock inget för hon har böjt upp lädret i hörnen bak. så de har format sig efter hästen.

den ser för lång ut men om det bara är skirten så är det ju inget problem :)

Ja är ju bara lädret som är långt. Hon verkar ju inte bry sig. Bara jag som tycker hon drunknar i den. :) Annars sitter den ju bra, men hade nog velat ha en roundskirt. Men tror inte ägaren blir glad om jag byter bort denna.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 564
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 073
Senast: super
·
Utrustning Tror att jag ska ta tag i sadelbyte i vinter och funderar en del kring vad som skulle kunna vara aktuellt att prova. Tänker en del...
Svar
6
· Visningar
996
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 983

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka