A
alfur
Jag och min sambo har bestämt oss för att ta hand om en lite äldre omplaceringshund, och annonssvaren har haglat..
det skär i hjärtat av alla hundar som ingen vill ha. Men det var en parentes. Vi väljer nu mellan två alternativ. Bella 5 år, 80 % golden och resten new foundland/setter och Floyd 6 år, flat. Helst vill vi ha flatten men om det inte blir så tänkte jag höra vad ni tror om Bellas raskombination. Ägaren säger att hon är i väldigt god kondition, pigg och aktiv men jag oroar mig lite för att hon är för "tung" för att orka vara ute med mig på ridturer i 1,5 timme. Vad tror ni?
Sedan vill jag gärna ha tips på saker att tänka på om man tar över en lite äldre hund. Det som vi tycker känns viktigt är en prövotid så vi vet att hunden funkar med alla katter och livet i övrigt. Brukar man besiktiga hundar? Mer saker att tänka på?
Sedan vill jag gärna ha tips på saker att tänka på om man tar över en lite äldre hund. Det som vi tycker känns viktigt är en prövotid så vi vet att hunden funkar med alla katter och livet i övrigt. Brukar man besiktiga hundar? Mer saker att tänka på?