Sv: Vad tror ni, kommer det bli lönt att avla om några år?
Jag är ingen uppfödare, utan bara tagit ett föl på vårat sto, i hopp om att hon skulle landa mentalt, då hon haft ett hårt liv innan hon kom till mig.
Ville inte bara ta ett föl................. bara för att, utan ville göra kombinationen så bra som möjligt utifrån mina "låga" kunskaper. Bra kvalité borde borga för bättre köpare på fölet trodde jag.
Då flertalet uppfödare sa att hon var väldigt fin, åkte jag på fölvisning & Riksföl, för utlåtande & visa upp henne för ev. köpare. Eftersom man är okänd måste vi visa upp oss tänkte jag, men det var knappt någon publik alls, mer än familjemedlemmar till deltagarna *ler*
Alla som sett/träffat henne har tyckt att hon är så ädel & vacker..........................men trotts det är det ingen som hört av sig på annonserna.
Den första var inte den bästa
, efter råd här på Buke så gjorde jag en video & ändrade i texten...............inte så lätt att veta hur man ska skriva som inte har linje kunskaperna............... trotts det så har ingen hört av sig.
Har haft lite olika priser på henne efter rekommendationer av dom som "vet" bättre, men det har inte heller gett resultat. Så det sista kvar att kritisera måste vara att kombinationen inte är rätt, el. på modet.Det är överkurs för mig !
Vissa har nog bara flyt & kontakter, medans andra får kämpa trotts fina föl. Hade inte planerat att spara fölet då jag inte har någon nytta av henne, som hobby ryttare bara. Idag borde jag kanske bara tagit en billig hingt, så fölet blev mediokert & behållt den som ridhäst. Men vi amatörer är inte insatta i marknadern, så nu sitter jag här med ett toppföl.
Skriver inte detta i syfte att göra reklam för vårat föl, utan ville bara dela med mig om hur svårt jag tycker det är att sälja föl. Trodde att bra föl alltid gick åt, visste om överflödet av bra föl då jag betäckte stoet. Utan handlade bara utifrån mitt egna tänk som kattuppfödare..............
Vi får se tiden ann.......................................
Ewa & Florentina