Vad tror ni...(ännu en sån tråkig tråd)

Status
Stängd för vidare inlägg.
E

Eina

Ja, då får vi se om mensen dyker upp den 17:e/18:e.

Har haft typ mensvärks-känsla några timmar igår eftermiddag, sen var det lugnt under natten, sen kom det igen en timme efter jag gått upp ur sängen.

Var det inte ngn här som hade haft samma symptom?;)

Annars är det bara att köra för fullt nästa månad :D
 
Sv: Vad tror ni...(ännu en sån tråkig tråd)

tjadu, bra fråga ;) bara hålla tummar och tår.... själv kände jag tidigt att jag var annorlunda.... eftersom jag aldrig lider av PMS och fick alla klassiska tecken så kände jag på mig men vågade inte tro förrän jag tog testet :) vi prickade rätt på första försök, en intensiv vecka med många rull i sängen ;)
 
Sv: Vad tror ni...(ännu en sån tråkig tråd)

Så kändejag med innan jag fick red apå att jag var gravid. jag hade gått så i 2 månader och känt den känslan därför jag aldrig kollade upp om jag var gravid när mensen uteblev. Jag var rätt stressad den tiden... Men till slut så åkte jag till apoteket för en av mina jobbarkompisar sa att jag var gravid för mia ögon var ljusare.. trodde hon skojade men ojoj vad rätt hon hade..
Men jag kände den där känslan som mens värk så man trodde ju att mensen var påväg..Min barnmorska sa att en del kan känna så.
 
Sv: Vad tror ni...(ännu en sån tråkig tråd)

Hmmm, ja då är det bara att vänta och se. Om en vecka skall mensen infinna sig vanligtvis.;)

Jasså? bli ögonen ljusare bara för man blir gravid?? Jag som har bruna då? Blir de beige då? :D

Jag känner sällan av varken ÄL eller PMS. Så det blir lite till att sikta, och skjuta i mörkret:rofl:
Om man inte skall pröva med ÄL-test, såklart.;)

Tycker jag varit allmännt annorlunda i buk/mage sedan ca 3 dagar efter ev. befruktning/ÄL.

Återkommer så fort jag vet mer.

Tack för svaren:bow:
 
Sv: Vad tror ni...(ännu en sån tråkig tråd)

Hoppas det är ngt nu då :)

Det kommer väl så smånigom för oss oxå :D

Det är bara att tuta och köra!:rofl: :banana:
 
Sv: Vad tror ni...(ännu en sån tråkig tråd)

Hoppas att det blir som du vill,kanske blir en fin julklapp..hehe

Jag vet inte om ögonen blir ljusare men hon sa att dom var det. Och hon hade vart barnmorska i hennes land innan hon kom till sverige.
Hon trodde stenhårt på att jag var gravid. Kändes lite skumt att någon annan talade om det för mig :rofl:
 
Sv: Vad tror ni...(ännu en sån tråkig tråd)

Ja, jag hade nog, som du, inte trott på det riktigt! Förrän det var bevisat, såklart! :D

Då är det inte många dagar kvar, försöker att inte vänta,men detär svårt... Rulla tummarn, sticka, virka, sy, jobba, skriva julklapps-önske-listor, slå in julklappar... Hmm, undrar om jag är grevid... NEJ!!! INTE tänka på det!! STÄDA, tvätta, handla mat, titta, barnmat, nappar, blöjor... DOH!!:p
 
Sv: Vad tror ni...(ännu en sån tråkig tråd)

Sen så kanske det inte är så bra att tänka för mycket på det..Kanske det får att mensen skjuts upp..men vi får hopaps på det bästa
 
Sv: Vad tror ni...(ännu en sån tråkig tråd)

tankens makt är stor och man kan lätt inbilla sig diverse symptom. Försök så gott det går att inte tänka på det. Är du inte gravid tar det mer på krafterna att komma igen om du trott på det. Läser man tex på familjeliv finns det hur många som helst som gått med växande tuttar, illamående och mens som kommer sent i åratal utan att för den skull vara/bli gravida. Jag lider verkligen med dem för det måste vara vansinnigt jobbig att i ena stunden vara inställd på att man är gravid och nästa inte vara det. Bestäm dig för ett datum typ 4 dagar efter beräknad mens då du ska testa, fastna inte i testarfällan. Om du stålsätter dig (även om det är svårt!) har du igen det i sinnesfrid sen om det nu inte skulle blivit nåt.
 
Sv: Vad tror ni...(ännu en sån tråkig tråd)

Jag känner av min mage också.
Ömma bröst, lätt illamående och svälld mage med en typ av stramning på sidorna.
Inväntas mens till veckan, vi får väl se vem som får mensen först,hi hi.
 
Sv: Vad tror ni...(ännu en sån tråkig tråd)

Hej för tredje gången YvonneL! :D:D

Ja, vi får se, ska försöka vinna rejset med mens-tävlingen! För min mens kommer alltid puntligt vanligtvis:bump:
 
Sv: Vad tror ni...(ännu en sån tråkig tråd)

Hej igen alla som varit aktiva i denna tråd!:)

Igår gjorde jag mitt grav-test, det var MINUS:mad: . Mensen har inte kommit ännu, men den dyker väl up vilken dag som helst ;)

Vet Ni vad jag kom att tänka på?? Glidmedel, inte sånt som sitter på kondomer, utan sånt man har separat, typ detta:
LT-108gGrip.jpg

Är det spermiedödande??:confused:

Kan vara bra att veta, om man nu försöker bli gravid :D

Sen tror jag att jag missräknat min ÄL, så nästa månad är det ÄL-tester som gäller :D
 
Sv: Vad tror ni...(ännu en sån tråkig tråd)

Du. jag vet att det är svårt. Men försök att inte tänka så hårt på det eller anstränga dig så just på att bli gravid, kommer det att ta tid kommer det bli extremt jobbigt.
Första barnet bara blev, ett litet "misstag" (men ett önskat sådant :love: ) ett försök när det inte ens skulle kunna gå att bli gravid... och nu andra gången var det mer planerat med uträknande av äl osv.. och det blev med en gång mycket mer komplicerat och tog betydligt längre tid... :crazy:
Så försök att slappna av, visst kan man ha lite koll på äl, men har man sex någorlunda regelbundet under månaden så har man lika goda chanser som om man ska pricka in dagar osv, om inte större!
lycka till i alla fall!
 
Sv: Vad tror ni...(ännu en sån tråkig tråd)

De flesta glidmedel är inte spermiedödande, men alla kanske inte är testade. På apoteket finns sådana som det står på att de är ofarliga för spermier, om du vill vara på den säkra sidan.
 
Sv: Vad tror ni...(ännu en sån tråkig tråd)

Hehe, ja, vi har använt glidmedel just för att det spicar upp det hela lite :o :D

Men det är inte av medicinska skäl:p

Jag kollar ÄL-test mkt för att jag inte känner av ÄL. Har ingen aning om jag har ÄL i början, mitten eller slutet av cykeln. Ganska kul att lära känna sin kropp.:)

Vi skall köra på med jämna mellanrum (som vanligt:angel: :p ), och hoppas på det bästa.

Mensen skall komma, men inte här ännu (säker på att jag inte är gravid)
 
Sv: Vad tror ni...(ännu en sån tråkig tråd)

Tycker ÄL-test var kanonbra. Ligger en hel bunt i mitt nattduksbord som jag köpte strax innan jag blev gravid... Kanske borde lotta ut dem på Buke :D
 
Sv: Vad tror ni...(ännu en sån tråkig tråd)

Hann du aldrig använda dem?:p

Ja, du kan starta en tävling! Vad den ska gå ut på får du fantisera ihopa!:D

Kanske en tävling om vems man/pojkvän/närstående som varit mest sympatisk när kvinnan varit gravid??:D :rofl: :D
(gått upp vikt, illamående osv)

Ingen mens ännu, tyckte jag kände av mensvärken i morse...
Men var så säker, den kommer snart :D
 
Sv: Vad tror ni...(ännu en sån tråkig tråd)

Jag hann använda ganska många men sen när jag köpte nya passade jag på att köpa flerpack (tänkte att det var lika bra när det tog så lång tid att bli gravid) och sen blev jag gravid rätt fort... :o
 
Sv: Vad tror ni...(ännu en sån tråkig tråd)

Ännu ingen mens:confused:

Hahaha, det är väl så, många verkar bli gravida så fort de tänker att de inte är det. De som hoppas, verkar inte bli det lika fort! :p

Kommer inte mensen till fredag, börjar jag ana ugglor i mossen, men det KÄNNS inte som om jag är gravis just nu.

Det enda skulle vara att mensen inte kommit än, och att min sambo helt spontant nämnde att mina bröst blivit större, igår..:D
Dock inget jag märkt själv;)
 
Sv: Vad tror ni...(ännu en sån tråkig tråd)

Oj, nu börjar det ju ha gått flera dagar... Spännande. Brukar du ha ojämn menscykel?

Det första jag märkte av (förutom mensen, men jag hade just ojämn cykel) var att brösten växte och det kändes lite stickande.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 652
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 719
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 500
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 896
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp