Vad tränar ni?

Försökte söka på vad reboundsko är men förstod inte mer. Vad skiljer sig en reboundsko från en vanlig springsko? Hur kom du igång med joggningen. Egen envishet eller hjälp på något sätt?
Du kan googla på jumping shoe. Sen har Youtube massor av den sortens träning. Det är väldigt stort i öststaterna och i Usa. Tyvärr inte i Sverige -ännu kanske jag ska tillägga.

Vad tror folk om din sport/träning? Har folk några fördomar?
Hur är det egentligen?
Varför började du med det?
Vad är det roligaste med din sport/träning?
Kan alla träna det, eller är det olämpligt om man haft problem med något tidigare (Ex. krånglande ben, ryggproblem)?
Var hittar du din inspiration (t.ex. följer kanal på youtube, anlitar personlig tränare, sambon inspirerar, lagkamraterna inspirerar)
Vilka är dina bästa tips till någon som vill komma igång och träna?

Tack @RedHyuuga för du inspirerade mig att starta denna tråd, med din börja träna tråd.

Jag har just påbörjat en nybörjarkurs i crawl.
Jag har ingen aning om ev. fördomar. Jag anmälde mig för att jag såg en man som crawlade så vackert i somras och tänkte att det ville jag också kunna!
Jag har bara gått 3 pass men det sista har definitivt varit roligast hittills då vi fick jobba mer på tekniken i armtagen. Jag dör dock fortfarande drunkningsdöden med jämna mellanrum då jag inte riktigt fått kläm på andningstekniken...
Jag tror simning är något de flesta kan klara men nog märks det skillnad i kapacitet mellan deltagarna.
Jag har kollat på några teknikvideos på nätet för att försöka finslipa tekniken och lära mig andas på rätt sätt.
Mitt bästa tips är bara att anmäla sig, vad än man nu får lust att prova i sportväg. Hatar man det är det ju bara att sluta och prova något annat!
Min lösa plan framtiden ( beroende på hur mkt jag ska rida, den sporten är ju alltid nummer 1!) är att även gå fortsättningskursen i crawl. Och sedan vill jag kanske lära mig åka längdskidor lite bättre....

Jag har just påbörjat en nybörjarkurs i crawl.
Jag har ingen aning om ev. fördomar. Jag anmälde mig för att jag såg en man som crawlade så vackert i somras och tänkte att det ville jag också kunna!
Jag har bara gått 3 pass men det sista har definitivt varit roligast hittills då vi fick jobba mer på tekniken i armtagen. Jag dör dock fortfarande drunkningsdöden med jämna mellanrum då jag inte riktigt fått kläm på andningstekniken...
Jag tror simning är något de flesta kan klara men nog märks det skillnad i kapacitet mellan deltagarna.
Jag har kollat på några teknikvideos på nätet för att försöka finslipa tekniken och lära mig andas på rätt sätt.
Mitt bästa tips är bara att anmäla sig, vad än man nu får lust att prova i sportväg. Hatar man det är det ju bara att sluta och prova något annat!
Min lösa plan framtiden ( beroende på hur mkt jag ska rida, den sporten är ju alltid nummer 1!) är att även gå fortsättningskursen i crawl. Och sedan vill jag kanske lära mig åka längdskidor lite bättre....

Vilken underbar attityd och charmigt att du inspirerades av någon som simmade vackert! :up::)

• Gilla
Reactions: Sar
Styrketräning är något jag önskat att jag kunde. Vågar nog inte på egen hand för jag är rätt att göra fel och det stjälper mer än hjälper. Men anlite en personlig tränare för att komma igång och göra rätt är kanske rätt steg att gå.
Många gym brukar ha erbjudanden om man börjar träna där, typ ett par pt pass gratis :) Håll utkik! Självklart kan man köra på själv också, men svårare att få in rätt teknik kanske med rist att göra fel och på så sätt träna fel. Inte så att ngn annan ser ned på en, utan för sin egen kropps skull menar jag ;)

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 108
Senast: lundsbo
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Relationer Hur vet man om någon stöter på en? Kan man ens veta det? Eller kanske snarare när bör man börja förstå att personen stöter på en/tänker...
2
Svar
25
· Visningar
3 459
Senast: Grazing
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
764
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama