Vad tkr ni om Zaldi Star?

Jag personligen tycker inte om den sadeln. Hade en sådan innan jag köpte min pessoa och jag fick ont i sittbena när jag red i den.

Kram Favina :bump:

Jag har själv aldrig haft/ridit i en just zaldi star men har själv ägt tre andra zaldisadlar (en hopp, en allround å en dressyr), + att jag känner tre till som haft zaldisadlar och bommen töjer sig på något sätt....

annars måsste jag säga att de förjävligt underbara att sitta i :love:

en riktig skitsadel :angel:
En tjej imitt förraq stall hade en sådan, havannafärgad. Den tappade färgen och blev grådassig och stoppningen förändrades.. Det var i stort sett ingen som såg ut som det skulle fter tre år. :mad:

känner en som har en sån i den färgen den är fortfarande kalasfin :smirk:

Helt underbara att rida i! :love:
Man sitter som klistrad, även om det är en flatback :)
(Syssling har en sån till sin D-ponny :))

Jag har haft min i 5-6 år och jag är jätte nöjd. Hade svårt att hitta en sadel som gav rätt stöd eftersom jag har korta ben. I en del andra hoppsadlar så hamnar knästöden fel om man har för korta ben, men i min Zaldi sitter jag jätte bra.
Nackdelen är att den inte går att stoppa om.

Jag har också hört att de 2-färgade blivit fula i färgen. (Min är svart så det har aldrig varit några problem).

MVH Susanne

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·
Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Cattis_E
·
Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
408
Senast: lytesout95
·
Utrustning Jag har lånat ett Star Trailer Rubin (någon av de årsmodellerna som är vita med blå/vinröd/grön dekor) för att köra ponnyn till...
Svar
3
· Visningar
598
Senast: Thera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka