vad tävlar ni?

Sv: vad tävlar ni?

Jag tävlar 130. Har själv tränat upp honom, så det är med skräckblandad förtjusning. :smirk:

Jag hoppade inte ponny när jag var liten så det är rätt spännande. Mitt mål är 140 nästa år, men det är inte säkert att det blir så, men jag vill ha något att jobba för.

Min andra häst är dräktig, ska inte föla förrän i juni/juli men sen till vintern, nästa år, så ska hon också igång. Man utvecklas mer om man har möjlighet att hoppa mer än en häst. O jag behöver all hjälp jag kan få. Ibland är jag helt paralyserad innan jag kommit in på banan och fått startsignal. :D

Har mestadels ridit unghästar i några år, men nu har faktiskt den äldsta hunnit bli sju år och vi har startat 1.35 m placering i år. För den andra hästen var Breeders-finalen årets höjdpunkt med hinderhöjder på 120-125 cm.

Nästa år kanske jag kan rida 140 med den äldsta och den andra hoppas jag kan gå Breeders även nästa år.

Säger som ovan. Mest ridit unghästar senaste åren. För ett par årsen hade jag två hästar som gick 1,35.

Red i våras 1,20 på 6-åringen som jag fick ta bort.

Nu har jag en 3-åring som räknas vara klar för 90 cm till våren. Han har hoppat en clear round på 40 cm! :)

En 4-åring som gått några klasser i år men som nu ska opereras. Räknar med att kunna hoppa 1 m - 1,10 nästa år. Kanske försöka hoppa Breeders.

Sen har jag en 6-åring som jag sätter igång nu. Varit borta en längre tid. Han gick 1,10 som 5-åring så vi börjar väl där någonstans till våren, sen får vi se. Han känns dock klar för mer. Han fick 9-10 på hoppn på 3-årstestet så det ska bli spännande att se hur han går!

/C

Har en 6åring som jag utbildat själv, Hon går 120 nu och vi ska debutera 130 nästa säsong.

Tävlar dressyr tom LA. Har lyckats skrapa ihop nån placering, tränar för att kunna starta MSV och jag hoppas att det kan bli i slutet på nästa år!

På en ridskoleponny klättrade jag tillsammans med från att han inte kunde ta sej över hindrena (bara igenom) till att tävla LA på 4 år. Har flertal placeringar i LB på honom, både lokalt och regionalt. :)

Nu rider jag en storhäst med ett väldigt humör och ena dan hoppar vi banor på 1,20-1,30 för att nästa dag inte vilja hoppa enkelhinder på 80 cm, för att sedan vilja hoppa de där stora hindrena igen. Han har gått 1,30 så nog kan han, han är bara väldigt bekväm av sej... Så där har vi väldigt blandade resultat, en bra dag kan vi vinna båda klasserna (bara ridit honom upp till 1,10 än så länge), för att en dålig dag stanna ut oss på första i båda. :smirk:

1 m hopp på klubbhoppningar å alltid felfritt nu för tiden.. hade en svacka.. då jag trodde vi skulle gå omkull hela tiden. tävlar ju typ bara dressyr. hoppning för omväxling å skojj men ska tävla lite lokal å regional nu, ponnyn kan ju hoppa.. så varför inte. han är ingen dressyrponny det är bara ja som inte är hoppig av mej.

Tävlade MSV hoppning och fälttävlan på ponny och häst förut, men skadade mig och rider nu handikappdressyr på SM-nivå. Ska försöka ta en plats i landslaget (blir svårt, men man måste försöka).:banana:

rider ridskolehäst så det blir inte så mycket tävlande men har startat LB/LB. Har ridit ponny innan och har visserligen ett år kvar som jag får rida ponny men ska nog gå över till stor häst. Isåfall rider jag unghäst så då blir det väl inte högre iaf...

Tävlar ridskolehäst i .90. Det har inte gått nåt vidare på sistone, så målet är väl att få runt honom och kunna starta 1 m igen till våren. Vi ska vara med på lite klubbhoppningar i vinter, hoppas att det lossnar lite då.

Sen hoppas jag börja kunna tävla lite smått med medryttarhästen till våren också, hon är vad vi vet aldrig tävlad förut, så det blir .90 där också.

Hehe..vi har tävlat 1 m högst ÄN. Har bara haft honom sen i juli+att vi aldrig tävlat förr. Vi måste vänta 2 mån innan vi får gå upp i 140 sa rené flück..:bump: (skämt från hans sida, då hästen är bätte än oss..)

Tävlar en ridskoleponny på Ld/Lc nivå nu, men tror väldigt mycket på denna bestämda dam så jag hoppas att vi tar oss högre.

tävlar inget nu, men planen är att tävla LD LC till våren med godkända resultat...

120 hoppning med mitt 6-åriga fölsto, ngr nollor. har egentligen satsat mest på att ge henne rutin i fälttävlan, men hoppa kan hon.. fick 10-10 på kvaliteén....:)

har tidigare bara ridit upp till 130 hoppningar, har aldrig haft någon direkt läromästare...:D

StinaJ skrev:
Hur högt tävlar ni? vilka klasser och hur går det? planerar ni att flytta uppåt?

Har tävlat 1.30 med plac med min 8åring, planerar på att rida 1,35/1,40 nästa år.

Tävlat 1.20 felfritt med min 5åring, startat 1.30. Ska försöka kvala till Falsterbo nästa år!

*kl*
Jag har med min tidigare tävlingshäst ridt upp till 1.30 med placering.

Med den jag har nu som jag utbildat själv (hon är 9år nu) har jag startat 1.30 men jag är väldigt höjdrädd till och från så det har inte gått som det är tänkt. Däremot går 1.20-1.25 bra så det har vi ridit med placeringar.
Nästa år ska jag våga rida 1.30 på det flesta tävlingar och det bör inte vara några problem egentligen. Har ett lite drömmål att våga rida en 1.35 med.

Har faktiskt vågat tävla 70 cm clear round på min ponny! :smirk: Men jag ska ta mod till mig och starta LD snart...

Jag började att tävla i hoppning i år, så jag hann komma upp till LB med den 18-åriga C-ponnyn som jag har just nu. Men jag ska snart ta hem en D-ponny född 99 för att min gamling ska betäckas till våren :rofl:
Så honom hoppas jag iaf komma upp till L:B - L:A nästa säsong. :banana:

Jag tävlar upp till 110 på min ungdomssatsninges häst på ridskolan. Planerar att starta en 120 till våren! :D
Har inte gjort så många starter på han än, men har 1 lokal placering och en reginal placeringe med han och en lagplacering, och så några klubb placeringar :) Och det går bara bättre och bättre, han är en riktigt bra läromästare :love:

Vilka amitiösa och duktiga ekipage det finns här på buke.
Är verkligen imponerad!

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 938
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
828
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?

Hund, Katt, Andra Djur