vad tävlar ni?

S

StinaJ

Hur högt tävlar ni? vilka klasser och hur går det? planerar ni att flytta uppåt?

Sv: vad tävlar ni?

Jaa...jag tävlar ju då på en ridskoleponny som inte nån angagerat sig i tidigare... Så vi tävlar LD/LC just nu,:angel:
men nu i vår är planen att gå upp till LB Drive in eller lokal iaf.:crazy:

Tävlar för nuvarande upp tom 120. En av anledningarna till varför jag köpte hästen var att ta mig upp i klasserna... så under ett år har jag nu från att nästan aldrig tävla storhäst och någon enstaka tävling på ponny så har jag tagit mig upp tom 120 på ett år och fått placeringar. Målet är MSV nästa år och sedan blir det pension för gammelhästen :D

1,20 klasser med den nuvarande hästen. Det första jag ska göra nästa år är att gå upp i 1,30 med honom innan syrran tar över igen.
Syrran har startat honom i 1,30 innan jag tog över. Jag känner nu att 1,20 sitter som det ska och hade det inte varit så att min sessong är över för detta året så hade jag startat 1,30 i år med honom

Har en unghäst som har gått en 90 klass, ska ut mer nästa år, hon har blivit lite undan "gömd" pga för lite tid, men nu ska hon komma i gång.

Mitt andra sto har paus från tävlingarna och ska få föl tidigt i vår (2006), förhoppningen är att hon kommer att vara ute och tävla igen på senhösten/vintern. Har tidigare startat i 1,30 men efter lite problem så har hon fått paus och blev betäckt.

har en D-ponny som jag rider MSV på. har startat en MVB+5 men ok resultat! som bäst en 3e plats i nat. MSV!
har som mål att kvala till MSVA i vår, men när/om jag startar det vet jag inte :P

Tävlar min häst upp till 1,10. Eftersom jag debuterade(ö.h. hopptävlingar) med honom idag så ska jag nog rida ett par 1m och 1,10 innan jag går upp till 1,20, men det är planerat att göra till våren.

Tävlar upp till elit 140 än så länge... Ska försöka debutera 150 nästa år utomhus.. Är rätt så nöjd, startade min första 1m med hästen för 1,5 år sedan så d har gått fort :D

jag rider upp till 130 m plac än så länge. rider eg mest fälttävlan och har därför inte riktigt tid med banhoppning så jag har inga planer på att gå upp i klasserna (än) har väl tänkt att rida minst 145 nån gång i framtiden....

Tävlar i hoppning, ridit några 140 i år. Målet nästa år skulle ha varit att starta 145 kanske...men nu ska hon tyvärr säljas till våren(mest troligt) ska köpa en lovande unghäst istället. Målet med den lär vara Scandinavian Open,Breeders m.m

hi,hi jag och min 4åring ska ut på banorna i vår. Debutera fälttävlan och 90 cm banhoppning. Ska bli så skoj så!!!:banana:

tävlade förut upp till 0,90 förut men blev konstigt nog väldigt hopprädd :crazy: kravlat oss över små pyttehinder hela förra vintern/våren och har nu i sommar vågat mig på lite högre så nu vill jag kunna starta iaf nån clearround med 80 och till våren 0,90 igen :D

Tävlar 135cm hoppning, men har lånat ut min äldre häst vilket medför att jag endast har tvillingarna kvar att hoppa på. Den ena har gått 120cm felfritt och den andra har bara startat 110cm. Nu är de iof endast 5år.

Målet för nästa år är att båda skall gå 6års i falsterbo

tävlar 120 hoppning. började rida hästen i maj o startade 90 o 1 då jag ridit den en gång tidigare!!! blev plac 3.a då efterlite kommunikationsmissar i omh..förståeligt!
sen red ja henne 1 gång i veckan ungefär o debuterade 120 i sept. hann rida 3 120 dock utan plac.
de var även min och hästens debut i 120 så ja e mer än nöjd då ja tidigare inte ens tittat åt 120..*höjdrädd*
letar nu egen häst så ja får tävla både hopp o dressyr o träna mer än 1 gång iveckan..

har en 4-årig ungponny (d) på foder och vi har under hösten startat flera LD och LC avd B med bra resultat :).

i vår blir det LC, LB avd B och målet är att kunna rida ungponnychampionatet genom att kvala in via 2 felfria LB nästa år :).

Tävlar upp till 110 änså länge på min häst. Han var aldrig hoppar o knappt riden när jag fick han för ca: 8 månader sedan. Började tävla i augusti då på 90-1 m så tycker det har gått snabbt 4 månader. Planerar att debutera 120 nästa år=)

Jag tävlar 1,30 med min 6-åring som jag har haft i ett halvår. Nästa år när han får gå högre och inte längre är unghäst tänkte jag debutera 1,40 till våren. Målet blir inomhus-SM på hösten. :)

Senast ändrad av en moderator:

Ska rida Reg L:A och MsV B på min d-ponny, inga prolbem, längtar at få klättra uppåt! :D

Tävlar inte alls, men coachar min 11 årige son istället. Han har i år klättrat från LD till LA, med vinst regionalt i LB som bästa resultat.

Vi hjälps åt med att sätta upp årets mål, som för nästa år blir att rida MSV....Tur att inte han lider av min nervositet:angel:

har hoppat LB på min förra ponny,
hoppade upp till 80cm på min häst (han e lite hopprädd) men nu är han skadad sen han kastade sig för en vattenmatta.
så jag har nu tävlat 80cm på storhäst på ridskolan,
ska hoppa 70cm på ridskolans d-ponny om ett litet tag :banana:
skulle vilja hoppa högre men flera av storhästarnba hoppar inte högre än 70... å på ponnysidan är det en 3-4som hoppar över 60 ;)

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 938
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
828
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?

Hund, Katt, Andra Djur