vad stoppar ni i årets påskägg?

tinissen

Trådstartare
precis som frågan lyder, jag har lite idetorka, våran stora kille och hans kusin (dryga 2år) ska få gå på sin första äggjakt på fredag, har köpt lite småsaker som såpbubblor och leksaksbil men ägget är inte ens halvfylt, tips på fler saker att stoppa i, som inte är jättedyra, och inte för stora:) det är 18cm ägg dvs inte litet men inte jättestort.

Sv: vad stoppar ni i årets påskägg?

Jag har lagt i tablettaskar med torkad frukt. Miniriskakor, morotssticks från småfolk.
Lite strumpor eller kalsonger? Fyll på med något de behöver :)
Roliga saker har du ju redan lagt i :)

nej då:) inte bara leksaker var det tänkt, våran pojk tycker inte om russin så det känns inte lönt att köpa det:)

jag tror inte ens vi har tablettaskar med torkad frukt här förutom russin, bara i sådär 300gr påsar typ:) däremot har vi naturgodis i lösvikt men de är kanske proppat med massa tillsatser? jag brukar aldrig köpa det så har ingen koll på de:)

tycker småfolks riskakor är så kladdiga men det finns kanske naturell med? jag har bara sett äppelsorten..

ja strumpor vore kanske ngt..

kom med fler ideér! :)

Dom naturella riskakorna smakar vidrigt, Ella vägrar befatta sig med dom och jag förstår henne. Hon äter hellre torkade aprikoser i bitar än russin ( fast där får man inte ge så mycket då det har laxerande effekt ) :D.

I år blir det inte så mycket ätbart alls, godis är för tidig tycker jag och det som nämnts här i tråden vill hon inte ha längre. :)

I morgon ska hon förvandlas till påsktant för första gången :D

Majskrokar känns ju om att det går hem hos de flesta barn oavsett ålder. Kanske torka äppelringar på låg värme i ugnen, lite roligt. En klemenin eller kanske ett fikon eller en passionsfrukt. Eller stoppa i en rolig stjärnfrukt. Sonen tycker om Mini Fras. Havre Fras fast i barnvarianten med mindre bitar och mindre socker och salt. Djurkex från småfolk är en favorit hemma hos oss, no junk! Hoppas det blir roliga ägg!

Mvh Miks

Maja (6 mån) kommer få ett gosedjur, kanske lägger i några majskrokar också.

Emilia (2 år) kommer få lera (typ play-doh) och sen lägger jag nog i lite fruktbitar också. Godis (choklad) kommer hon få så det räcker och blir över av sin farmor.

usch vad ni är PK! ;)

Våra barn får varsitt päskägg fullt med vanligt hederligt GODIS! :d

:D

Det låter skönt! Hoppas vi kan göra så om något år eller två. Sonen är än så länge bara dryga 1,5 år och dessutom mjölkproteinallergisk vilket gör det svårt att tex köpa plockgodis. Men jag håller med dej. Påskägg ska vara GODIS :D

Mvh Miks

Det beror väl på att (de allra flesta) i tråden inte har så gamla barn så även storasyskonen har knappt, om ens alls, börjat äta godis. ;)

Och så KL

Min kotte, blivande 2-åring, får kritor och russin i sitt ägg. Jag tror ärligt talat att han inte bryr sig speciellt mycket om vad som är däri än så länge. ;)

Vindruvor är väl bra. Goda, inte kladdiga, och ser ut som ägg!:idea:

Emilia kommer få så mkt godis av andra så det känns onödligt att lägga i godis i det från oss. Hon fick choklad i påskägget från dagis också så även om vi inte förbjuder godis här hemma så blir det lätt lite för mkt om vi inte begränsar.

Det beror nog mer på sin egna smak än något annat. Mitt barn tycker om dem och jag också så så vidriga är de inte ;)

Pratar vi om hipps dom där små fjuttkakorna nu eller pratar du om dom normalstora?

Ameo: E tycker inte om godis så värst mycket, så där flög PK sin kos. Fast jag tycker att det är tidigt att ge E ett ägg fylld av lösgodis ;) Kanske ska fylla ägget med chips? :D

Tuva älskar godis. Hon pratar om lördagsgodis flera gånger i veckan, och lördagarna är veckans höjdpunkt.

Hon kommer få lösviktsgodis i sitt ägg. Fast jag kommer köpa den minsta storleken på ägg.

jag tycker det som sagt är för tidigt med massa godis! våran kille är precis fyllda två och hans kusin är inte fyllda två ännu så inte massa godis i år, kanske nästa år:)

jag hittade iaf lite söta boxerkallingar som jag fick som förslag tidigare i tråden:) vindruvor är de tokiga i så det blir det nog att fylla upp det sista med:)

så årets ägg blir såhär:)

216575_10150161459830488_616090487_6874182_1501555_n.jpg

205137_10150161459895488_616090487_6874183_5043521_n.jpg

Helt OT

Jag läser bara fel på rubriken hela tiden och får det till "VAR stoppar ni årets påskägg"...och sen :o

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka