Vad står förkortningarna för? (KWPN)

Astronauten

Trådstartare
Sitter och tittar i min hästs registreringsbevis och ser div. förkortningar vid hennes mammas namn. Någon här som vet vad de står för?
STB
STER, PROK, EPTM-(SPRINGEN)
SP
Holländska är inte riktigt mitt språk ;)
 
Sitter och tittar i min hästs registreringsbevis och ser div. förkortningar vid hennes mammas namn. Någon här som vet vad de står för?
STB
STER, PROK, EPTM-(SPRINGEN)
SP
Holländska är inte riktigt mitt språk ;)

Det är dessutom förkortningar så det förstår jag att du inte kan tyda.

KWPN förklarar det dock väldigt bra på sin egen hemsida, kolla denna länken

http://www.kwpn.org/kwpn/breeding/predicates/
 
Tack för länken! Du har inget bra tips på hur man kan söka mer info om hästar i KWPNs stambok också? Har lyckats hitta en bedömning från mamman som 3-åring, men i övrigt får jag inte fram någon info. Vill så gärna få mer info om min häst. Henne hittar jag absolut ingenting om :( Måste man vara medlem i KWPN för att kunna söka på specifika hästar?
 
Tack för länken! Du har inget bra tips på hur man kan söka mer info om hästar i KWPNs stambok också? Har lyckats hitta en bedömning från mamman som 3-åring, men i övrigt får jag inte fram någon info. Vill så gärna få mer info om min häst. Henne hittar jag absolut ingenting om :( Måste man vara medlem i KWPN för att kunna söka på specifika hästar?

Har skickat ett pm till dig
 
Tack för länken! Du har inget bra tips på hur man kan söka mer info om hästar i KWPNs stambok också? Har lyckats hitta en bedömning från mamman som 3-åring, men i övrigt får jag inte fram någon info. Vill så gärna få mer info om min häst. Henne hittar jag absolut ingenting om :( Måste man vara medlem i KWPN för att kunna söka på specifika hästar?
Vad heter hästen?
 
Gällande mödernelinjen och dess ättlingar hittar du mycket hos Horsetelex. Om Divina S finns det inte så mycket att hämta hos KWPN annat än bedömningar av mor, mormor och mormors mor. :)
 

Liknande trådar

Avel Vet att jag ställde frågan tidigare här i forumet vad som hänt med det svenska halvblodet som inte längre verkar riktigt slagkraftigt...
Svar
10
· Visningar
1 385
Senast: athena
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 830
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 798
Senast: liiinnea
·
Hästmänniskan Funderat lite som ”återvändare” till stallet för 5 år sedan. Barn och tonåren upp till 20 års ålder spenderades dock i stallet 24/7...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 962
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp