Vad smörja vitt läder med?

Jag undrar om man behöver särskild lädertvål och läderbalsam till vitt läder?
Vanlig sadeltvål borde funka. Dvs inget färgförstärkande och kanske inte överfetta så det fastnar stöv och damm så fort man är i närheten av hästen :).

Men annars som med allt vitt runt hästar, det kommer inte hålla sig vitt så länge ;)

Vanlig sadeltvål borde funka. Dvs inget färgförstärkande och kanske inte överfetta så det fastnar stöv och damm så fort man är i närheten av hästen :).

Men annars som med allt vitt runt hästar, det kommer inte hålla sig vitt så länge ;)

Okej vanlig som man kan köpa på exempelvis hööks? Det är utställningsutrustning så de används bara några gånger per säsong :)

Ja det finns ju om inte annat men har du ofärgade produkter går det ju bra med samma, men tänk på att det vita kan bli lite blaskigt i färgen om du inte putsar med vitt.

Okej. Vet du vart man kan få tag i läderprodukter som är avsett för vitt material? Vet inte riktigt vart jag ska leta :)

Blir färgen nött så kan man ju sen köpa vit narvsvärta och bättra på lite. Men vanlig sadeltvål av det märke som du tycker är bäst och sadelfett efter behov.
Dvs allt som inte är färgförstärkt, finns några som bättrar på med svart/brunt och det är nog inte så smart att använda.

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig lyckats hitta ett flugtäcke till shettisen och undrar om det öht finns något som kan fungera? Hon är grov och har en grov...
Svar
19
· Visningar
631
Senast: Mia_R
·
Utrustning Bröstan på min sele var med om en liten olycka och behöver sys ihop igen (och ersätta lite läder) men jag känner att jag inte skulle...
Svar
1
· Visningar
402
Senast: yamyam
·
Utrustning Hej! Jag läser till sadelmakare men eftersom jag är helt ovetandes om vad som är modernt och vad som går hem hos hästfolk idag behöver...
Svar
12
· Visningar
1 433
Fritid Vilken djungel. Undrar om någon kanske har tips? Blir inte många tältnätter per år men är dags att köpa nytt. Vi är 2-3 vuxna. Tältar...
2
Svar
24
· Visningar
962
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar