Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har senskydd och boots. Skulle hellre ha riktiga transportskydd i och med att de täcker mer samt är tjockare, men hästen har hatat alla modeller och märken jag testat och bara stått och vevat, trampat och stökat runt.
På ena pållen så har jag vanliga höga transportskydd, lättast och snabbast att sätta på och ta av på nya platser då han har lite svårt att stå still ibland...:shy: Åker han längre och ska in på tävlingsuppstallning så blir det lindor och boots.
Gamlingen avskyr transportskydd och åker alltid i lindor och boots.
Ja, lite det jag är orolig för att hästen typ får lite lätt panik för att det sitter stora klumpiga saker på benen o så händer en olycka pga det istället..
Okej, är du inte orolig att hästen ska trampa på lindorna så att det går upp och hästen snurrar in sig själv i dem?![]()
Och om hästen får panik av att köras i transporten?
.
Vad har ni för skydd på era hästar i transporten? Transportskydd? Damasker? Lindor? Inga skydd? Vill hör vad ni föredrar och VARFÖR!![]()
Vad har ni för skydd på era hästar i transporten? Transportskydd? Damasker? Lindor? Inga skydd? Vill hör vad ni föredrar och VARFÖR!![]()
Så brukar transportskydd ryka all världens väg i alla fall. Korrekt lindade bandage är det enda jag sett sitta kvar om det brakar loss i vagnen (eller händer en olycka).
Om hästen får panik av att köras så är nog skydd det minsta problem man har.
Jag upplever inte att det enbart handlar om vana. Många hästar blir väldigt varma i sina skydd.