Vad skulle ni göra???

C

CaliforniaSwed

Jag har en "working cattle dog" som tappa päls, möjligt vis luktar ko "poop":smirk: och en utställning på lördag. Skulle ni varm duscha hunden att får bort det eller låt det vara? Det kommer blir våra 2:e utsällning, så vet ej vad jag ska göra. Känner taskig att kall dusha hunden.....

Sv: Vad skulle ni göra???

Jag skulle schamponerat och varmduschat hunden ca1 vecka innan. Jag är inte duktig på just din ras, men mina hundar brukar få tillbaka sin "vanliga" päls ett par dagar efter att de är badade. Torsdag till lördag känns lite kort...

Bättre att varmduscha hunden och schamponera 2-3 gånger än att komma på utställningen med en lortig hund som luktar koskit..

Gnist skrev:
Bättre att varmduscha hunden och schamponera 2-3 gånger än att komma på utställningen med en lortig hund som luktar koskit..

Det var mer en päls fråga än en lukt fråga. Jag heller inte åka alls om han luktade, Jag är mer efter vad jag ska göra om hans päls. Det är bara hans första gång han tappar efter valppäls. Jag är rädd att det ser uttunnad om jag duschar honom. Just nu är han "ko-doft" fri och han är absolut inte lortig.

Jag har en "working cattle dog" som tappa päls, möjligt vis luktar ko "poop"

Ok.Fattade av inkägget att hunden luktade..

Kan ju ändå vara bra att få bort löshåret. Jag skulle i alla fall ha duschat hunden.

Jag vet...Min plan var att duscha honom på fridag men han började tappa päls tisdag, Jag hade inte räkna med detta. Jag har duschat förut men så håller han pälsen, Men nu när han tappar...

Vet inte vilken är best. Han ser fint ut nu. Men mina männskliga kännslor säger..."Duscha!!!!" Man skulle aldrig åker till en skönhets tävling utan att duscha själv, eller hur?.;)

Jag vet att mina inlägg kan leda till missförstånd och att inte alla får mina små skämtar pga av spåket. Jag tänkte på det efter jag gick och la mig igår kväll:o . Men iallafall jag tror jag chansa att med duschen.
Det var bara att nån annan sa för utställning att det är bättre att de "ser" bra ut i pälsen (ovasätt lukten) än att det var för tunnat. Till mig, stämde inte det. Därför jag frågade er. Hon kanske sa det för hon är i samma utställning och vill att vi gör dålig, vem vet.

Sedan så ser ju domaren i alla fall att hunden fäller och inte är i optimal päls för dagen oavsett du duschar hunden eller inte och då är ju en ren och fräsch hund ju alltid trevligare att både titta och ta på ;)

Gnist skrev:
en ren och fräsch hund ju alltid trevligare att både titta och ta på ;)

Det är sant.

Well...wish us luck! Magen pirra redan.:crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 724
Senast: fixi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 547
Senast: Liran
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 945
Övr. Hund Jag har en 7 årig hane som jag nu behöver låta vandra vidare. Han har under hela livet kämpat med en rad sjukdomar och skador och...
2
Svar
33
· Visningar
5 564
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar