Vad skulle ni göra här?

Asko

Trådstartare
Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva bytas då det börjat regna in så en delägare har extremt snällt erbjudit sig att betala för takbytet 🥰 men då finns det ett tillfälle att fixa till utrymmet där under. Jag har tankar och idéer men blev nyfiken på vad ni skulle göra!
Lägger in foton här och i nästkommande inlägg.
image0000001(1).jpg

Här kommer man uppför trappan, den vita dörren leder till ett sovrum och mitt emot finns en till dörr till ett andra sovrum.
 
image0000011.jpg

Till vänster om första fotot, det står mest bord/hyllor och sånt som inte får plats någon annanstans 😅
 
image0000001(2).jpg

Här är bakom första fotot och trappan, så till vänster är det andra sovrummets dörr och sedan finns detta skrymsle. Nu är möblerna lite ihopplockade pga de kom och tittade på taket. Men sängen stod förut intill väggen där under taket. Väggarna skulle må mycket bättre av en renovering, de är inte fina 😬

Så vad skulle ni göra? Måla vad? Vilken färg? Etc. Som sagt så funderar jag på om det vore snyggare att måla om alla väggar istället för att måla taket som var första spontana planen. Ny el behöver också fixas.

Hallen och trappan nedanför är renoverad av pappa och har en rödrosa färg som, host, ingen av oss andra är så stormförtjust i - liknar lite en köttfärg tycker jag :o:angel: Han lever inte längre så han kan inte säga emot ;) Men det bör inte vara någon färg som klatschar totalt med det om ni funderar på annan färg än vitt.
 
Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva bytas då det börjat regna in så en delägare har extremt snällt erbjudit sig att betala för takbytet 🥰 men då finns det ett tillfälle att fixa till utrymmet där under. Jag har tankar och idéer men blev nyfiken på vad ni skulle göra!
Lägger in foton här och i nästkommande inlägg.
Visa bifogad fil 150984
Här kommer man uppför trappan, den vita dörren leder till ett sovrum och mitt emot finns en till dörr till ett andra sovrum.
Obs, väggen till höger som syns på fotot är nästan alltihop skorstenen så allt är inte trä.
 
Jag kan iprincip inget om hus renovering och sånt men jag tycker att det är kul att tänka hur jag skulle göra iallafall!
Men ja jag skulle målat ALLT vitt eller typ creme vitt kanske. Alltså både det på första bilden och taket och väggarna i detdär hörnet osv. Förutom dom tjocka gamla brädorna i taket så iprincip dom som är vit målade nu 😅 Utan dom skulle jag ta bort färgen och ha i trä eller kanske olja eller nånting så dom blev mörkare trä färg.
Och sen skulle jag köpa eller göra som några skåp dörrar eller nånting på andra bilden så att man kunde ha för varing där som inte syntes såmycket utan att det såg lite "renare" ut liksom.
Och sen sista bilden så jag vet inte hur mycket plats det är men kanske som en liten soffa eller fotölj eller nånting och ett litet bord och mysiga kuddar och filtar osv och ha som en mys hörna vid fönstret? Om man vill läsa eller göra korsord eller nånting.
Eller så skulle jag göra ordning som ett mini sovrum som nog skulle vara jätte mysigt!
 
Jag kan iprincip inget om hus renovering och sånt men jag tycker att det är kul att tänka hur jag skulle göra iallafall!
Men ja jag skulle målat ALLT vitt eller typ creme vitt kanske. Alltså både det på första bilden och taket och väggarna i detdär hörnet osv. Förutom dom tjocka gamla brädorna i taket så iprincip dom som är vit målade nu 😅 Utan dom skulle jag ta bort färgen och ha i trä eller kanske olja eller nånting så dom blev mörkare trä färg.
Och sen skulle jag köpa eller göra som några skåp dörrar eller nånting på andra bilden så att man kunde ha för varing där som inte syntes såmycket utan att det såg lite "renare" ut liksom.
Och sen sista bilden så jag vet inte hur mycket plats det är men kanske som en liten soffa eller fotölj eller nånting och ett litet bord och mysiga kuddar och filtar osv och ha som en mys hörna vid fönstret? Om man vill läsa eller göra korsord eller nånting.
Eller så skulle jag göra ordning som ett mini sovrum som nog skulle vara jätte mysigt!
Jag tänker som du att det vore snyggt att ha de tjocka gamla brädorna i taket i naturfärg men då behöver man ju stå och slipa och skrapa :cautious:
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 782
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 284
Senast: Calmiche
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 457
Katthälsa Har en 5årig huskatt som varit kastrerad sen 5-6 månaders ålder. Han kom hit som kattunge, men antagligen för tidigt för att lämna...
Svar
16
· Visningar
2 327

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp