Vad skulle ni buda ...

Eliseeh

Trådstartare
Hejsan, jag sitter nu i den svåra situationen att jag och min familj skall ge ett bud på en häst vi har varit och provridit några gånger. Ägaren skulle i annonsen ha 75 000 kr för henne, men min tränare sa direkt att det var för mycket.

Men vad skulle ni ge för bud, på ett sto ca 165 i manken, lite tävlad, har gått lätt fälttävlan tränas LB-LA dressyr inte hoppat så mycket. Haft föl, inte så värst igång satt men utvecklingsbar. Dessutom 6 år gammal. :confused:

Kanske svårt för er att veta, men gissa gärna! :o

Sv: Vad skulle ni buda ...

Har den gått lätt fälttävlan så lär den ha hoppat en hel del

Tycker att det är ett bra pris, fast det beror ju på vad den gjort i resultat i fälttävlan

Om tränaren tyckte att priset var för högt så måste han/hon även haft ett förslag på hur mycket du borde bjuda?

Om det är en i övrigt vettig och fräch häst så låter det helt rimligt i mina öron. Den är ung, har haft föl och om den har presterat godkänt inom fälttävlan på den nivån så är det helt i enlighet med åldern (6-åringarna som går Breeders rids i *-igt, men då får man betänka att det är de absolut bästa hästarna och att den här även förlorat ett år genom fölningen).

Beroende på hästens potential så tycker jag inte att det är så särskilt mycket.

Tycker det låter ganska så rimligt faktiskt.

Dyrt? Det låter faktiskt relativt billigt tycker jag! Gillar ni hästen så tveka inte. Den är ju bara 6 år gammal och gör väl det den ska för sin ålder. Inte många unghästar presterar över sin förmåga. (och dom som gör det, dom kostar ju massor)

Jättesvårt att säga, måste hålla med Skogstrollet att din tränare hade en idé om vad den är värd?

För mig låter det rimligt, men potientialen gör ju rätt stor skillnad ibland. (både upp och ner)

Dyrt? Det låter faktiskt relativt billigt tycker jag! Gillar ni hästen så tveka inte. Den är ju bara 6 år gammal och gör väl det den ska för sin ålder. Inte många unghästar presterar över sin förmåga. (och dom som gör det, dom kostar ju massor)

Tycker också det låter billigt, till det priset hade jag inte räknat med att få något annat än en trevlig häst som kan gå lätta klasser.

/Camilla

tack för alla svar! Det är ju svårt för er att bestämma ett pris då ni varken sett eller ridit hästen! :)

Liknande trådar

Hästvård Hej buke! En tanke som slagit mig mer än en gång är hur många olika synpunkter det finns på huruvida och hur mycket en frisk häst i...
Svar
17
· Visningar
5 565
Senast: Mli
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 944
Senast: shia
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 528
Senast: Ramona
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 531
Senast: Kirie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar