Vad skulle du välja...?

EmmaL

Trådstartare
Nu står valet mellan en Tex tan hereford och en Simco (tror den hette simple s?).
Jag ska ha en sadel för inridning på min unghäst, en billig sadel... Men jag vill ju ha en bra iaf! Och IOM att jag aldrig haft nån annan en än Continental så vill jag veta vilken av dessa som är ... Ja, bäst helt enkelt :)

Får man skriva ut vad de kostar...?

Sv: Vad skulle du välja...?

Ja du får skriva ut vad dom kostar.

Jag hade valt den som passar hästen bäst. Om båda är lika bra hade jag valt den som passar mig bäst.

Rent kvalitétsmässigt är Tex Tan bäst.

Båda passar hästen, ingen av dom är varken sämre eller bättre. De passar - hästen växer ju så de kanske inte passar jääättelänge. Och det är ju därför jag vill ha en billig.

Tex tan 3500:-
Simco 2000:-

Angående vilken som passar mig, har ingen aning! Har inte ridit i dom.
Tänkte kolla med en i stallet om jag kunde prova dom på en inriden, vilket är en fördel :crazy:, häst.
Men jag måste lämna tillbaka dom, alt. köpa en, idag så det kommer inte hinnas..

Under förutsättning att den passar hästen så had ejag valt Tex Tan pga priset.

Men jag tror oxå att Simco är en bra sadel, om den passar hästen, kvalitetsmässigt.
Däremot har jag förstått att det kan vara svårt hitta en som passar sin häst....

Å andra sidan tycker jag det verkar vara fallet vid många tillfällen....

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
702
Senast: Soapbubble
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 273
Senast: lizzie
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 020
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 234
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar