Vad skulle du göra?

C

Cronis

Jag har bott i detta hus i lite mera än 5 år. Har trivts jättebra. Sista tiden har folk kommit och gått i lägenheterna och det är inte alls som förr.
Folket här är minst sagt speciella.

Det har varit lugnt i alla år, och nån har haft inflyttningsfest, som denna tom skrev en lapp om i trapphuset :bow: Men dom hördes inte ens. :D
Våra grannar ovanpå oss, har bott här i några år nu, och börjar väl lugna ner sig. Tack och lov.

Nu har någon i huset, säkert nån ny (igen) skaffat en hund. Som skäller å skäller å skäller dagarna i ända. Vi har innerdörrar och själva ytterdörren, men det hörs. Vårat hus är inte speciellt lyhört, men hundskall, det hörs. Det tränger igenom.
Vad skulle du göra? Lägga en lapp i lådan? Sätta en lapp i trapphuset?
Visst att prata är det bästa, men dom verkar aldrig vara hemma, ser sällan folket i huset, mer än nån gammal tant, och det är inte hennes hund.

Kan tillägga att hunden har skällt så myckat att han börjar i princip bli hes, och att det verkar vara nån liten variant på hund, då skallet låter "som en minre hund"

Sv: Vad skulle du göra?

Kan ju gå över och plinga på när dom är hemma (om det inte verkar vara läskiga människor:crazy:) i såna fall kanske man kan skicka ett brev.
Går ju att på ett snällt sätt undra om hunden skäller hela tiden av någon speciell anledning:angel:

Jag va där med en lapp nu.
Men det konstiga är, att i den lägenheten har en tant just flyttat ifrån, det är kanske 3 veckorsen eller nått. (hennes namn kvar på dörren), inget nytt uppsatt. Jag har inte sett något människa flytta in i den lägenheten, och hunden blev helt vansinnig när jag kasta ner lappen.
Tänk om den har varit instängt flera dagar? :(

Den skäller ännu, och jag har visserligen bara varit hemma någon timma, och den har skällt hela tiden.

Jag ska hålla uppsikt i trappen ikväll å se om jag ser nån människa jag inte känner igen. Ska gå ut å se om det lyser i lägenheten sen, jag är tveksam till det...usch, hunden låter helt förtvivlad. :crazy:

Min kompis som jag bodde med innan hade en hund, som aldrig skällde när vi var med. Aldrig.
Men så började grannen råskälla på oss för tydligen skällde hunden nonstop så fort den var ensam hemma, hjälpte inte med hundsällskap. Man kan inte veta om det, om ingen säger till!

Men när vi gjorde allt i vår makt för att få henne att sluta, och grannen bara RÅSKÄLLER så man nästan ramlar baklänges hela tiden, ja då har man inte så stor lust att åtgärda problemet... Mitt tips: Ingen lapp, ring på! Om de aldrig nånsin öppnar, då kan du lämna en lapp.

Nu har jag redan lämnat lappen.
Hunden låter förskräckligt... Jag spelade in det...
Helt olycklig.

Men stackars voffe då:(:cry:

Hoppas det kommer ngn till den snart så den inte är (ve och h-vetes fasa) övergiven där:crazy:

/Har sett föör många minuter på Hitta hem

Jag har en sådan där jobbig hund (fast han är tyst när han är ensam, låter mest när han vaktar eller när han är glad/upphetsad) och jag hade helt klart föredragit om ev. störda grannar knackade på och pratade med mig.

Fy, hoppas verkligen inte att det är ensam och instängd där i lägenheten. Kommer säkert ngn snart, som du kan prata med. Kanske är som ngn tidigare skrev, att de inte vet hur hunden beter sig då den är ensam, kanske alltid är lugn och knäpptyst då de är hemma.
Hoppas du får tag i grannen snart, annars får du väll höra av dig till ngn som kan tala om för dej vem som bor där.
Kanske kan du söka på nätet, hitta namnet, och ringa om du inte träffar på personen.

stackars lilla vovve.. om du inte ser nån människa så kan du ju ringa hyresvärden och berätta att du är orolig för hunden och fråga om det bor nån där nu..?

Jag kan ju inte söka på nätet efter namnet, efter som det inte finns något åp lägenheten, mer än den förra hyresgästens. Och hon bor inte kvar, och hade inte helle rnågra djur. Och om hon hade haft ett djur skulel hon aldrig lämna det kvar i lägenheten. Tanten som bodde där var underbar :love: Min extra mamma lixom.
Jag har ännu inte sett till någon i trapphuset, jag ska gå ut och se om det lyser i lägenheten, får kolla från utsidan av huset. Hunden låter som sagt inte lycklig :(

Vad hemskt :( Du får ringa till hyresvärden och höra ifall det är någon som bor där för tillfället :)

Gå in på Ratsit och sök på gatuadress + ort. Så får du upp alla som är skrivna på den givna adressen.

Jag har sökt där, och människan som bodde i lägenheten där hunden skäller finns inte med, dock kan jag inte avgöra vem som bor där nu, då det är svårt att utläsa vilka övriga som bor i huset...

Jag ska undersöka detta. Hunden skäller ju ännu. :(

Vi har samma problem! Grannarna under oss har en stackars hund som ylar hela nätterna igenom. :( Har försökt få kontakt med grannen utan att lyckas.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 163
Hundträning Hej på er! Jag önskar få tips från er angående larmande/ skällande i lägenhet. Har testat Allt känns det som men jag ju ha missat något...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
14 976
Hundträning Jag har Haft en lång o jobbig period där jag känner mig maktlös och uppgiven över min ena hund. Jag skulle önska få tips och kanske...
Svar
9
· Visningar
2 415
Senast: Wingates
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 287
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Valp 2025