vad skall man ge...

Status
Stängd för vidare inlägg.
P

Pippi´n

Min bästa kompis fick en liten (eller ganska stor egentligen....) kille i söndags. Jag har inte varit henna och kollat på den lilla knådden ännu.
Men jag undrar bara vad man ska ge i present?
Ska man bara ge kläder och sånt till barnet, eller ska man köpa nåt fint till den nyblivna mamman?
Och i så fall vad?
Tjejen i fråga är den förste bland mina kompisar som har fått barn, och jag är helt vilse när det gäller sånna saker...som ni kanske märker :confused:
Det skulle vara väldigt snällt om ni kunde hjälpa mig och besvara mina frågor.
Tack på förhand! :bump:

Sv: vad skall man ge...

Det beror lite på hur din kompis är, vad hon har bland babykläder sen tidigare och till sig själv. Men kläder är för det mesta uppskattade, str 62 eller 68 så att man hinner använda det lite... 56 brukar de flesta växa ur på nolltid...
Till mamman kan man köpa en ammningströja om hon ammar, kostar visserligen en del men om ni är flera som går ihop så är det en bra present.

Något annat som verkligen uppskattas är serverad mat som går att äta med en hand, fika bröd för det brukar gå ut i en ruskig fart när alla ska komma och titta. En famn att bära bebis i så mamma hinner duscha, byta kläder, sova fem minuter...

Hoppas att du fick några uppslag!

Tack så mycket för ditt svar!
Nu har jag fått några förslag i alla fall!
Tackar! :bow:

En bärsjal :idea:
En trikåsjal är mysig första tiden och finns för under 400:-
Den har både mamman och babyn jättemycket glädje av och mamman får händerna fria även när den lille vill bli buren.
Man kan ju gå ihop några om man tycker det är dyrt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 897
Senast: Mirtai
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 370
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar