Vad skall jag göra....

pippilotta

Trådstartare
......åt Wilma som har börjat bajsa inne på nätterna?:devil:
Hon är snart 8 år och har börjat nu den sista tiden med detta ,
Hon rastas sista gången vid 21-tiden och då går vi en runda på 20 minuter.
Hon kissar även inne emellanåt, även då på nätterna.
När hon löpte och hade tikskydd så kunde hon både kissa och bajsa ner sig , det var efter sista löpet som hon började med dessa dumheter.

vad skall jag göra??????
 
Sv: Vad skall jag göra....

så länge hon är helt frisk och inte har några problem i övrigt så kan du testa detta: Stäng inne henne i en bur på nätterna eller begränsa ytan hon sover på. Hundar vill inte bajsa/kissa på sina sovplatser och om hon då blir bajs/kissnödig så börjar hon förhoppningsvis att skälla eller göra något annat ljud ifrån sig. Då är det bara att gå ut och rasta ;) Detta funderar då bra på valpar så det borde de ju göra på vuxna hundar också! Hoppas det ordnar sig!
 
Sv: Vad skall jag göra....

Har provat det, men det hjälper inte, hon gör ifrån sig ändå, hur liten yta hon än har.
 
Sv: Vad skall jag göra....

Sover hon på ett ställe där du hör henne tydligt? tex. i sovrummet?
Det är inte normalt för en hund som gör som din gör. Jag tycker du ska ringa till en vet. och berätta om problemet. I mina öron låter hon inte fullt frisk.
 
Sv: Vad skall jag göra....

Japp, hon sover hos mig i sängen, men hon säger inte ifrån att hon är nödig, tyvärr.
 
Sv: Vad skall jag göra....

Låt en veterinär undersöka, hon verkar ha problem med att hålla sig.
 
Sv: Vad skall jag göra....

Ge henne ingen mat på kvällen, men se till att det finns friskt vatten. Hjälper inte det låt en vet. titta på henne.
 
Sv: Vad skall jag göra....

Kan det vara så att hon börjar att bli lite senil? En del tycker att Hills b/d hjälper mot senilitetssymptom, men det är ju inget botemedel.
 
Sv: Vad skall jag göra....

Det är ju inte helt ovanligt att äldre hundar börjar göra ifrån sig inne på natten. Jag tycker också att du ska låta en veterinär undersöka hunden.
 
Sv: Vad skall jag göra....

Har varit hos veterinären med henne nu, dom hittade inget "galet" , men hon skall äta Zantac i 10 dgr så får vi se om det är magen som bråkar, annars blir det mer undersökningar för henne.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
933
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
349
Senast: Redfox
·
Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
761
Senast: Grazing
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 832
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp