Vad skall jag göra?

L

linnéa

Jag tränar lydnad med min golden pojke som nu är åtta månader gammal. Det har fungerat bra mellan oss ända till nu, han värkar inte alls respektera mig längre. Han har alltid repekterat "Nej!" komandot men det gör han längre, inte på samma sätt iaf. "Fot" han han helt glömt bort hur man gör, och han beter sig allmät illa ibland (har börjat hoppa tlx) Jag undar om någon vet hur jag skall göra för att återfå den fina kontakten vi hade förr...

Tack / Linnéa

Sv: Vad skall jag göra?

Jag tror att det bästa ni kan göra är att nöta på gamla saker. Inte försöka lära in något nytt under tiden som han är lite disträ. Jag tror visst att han respekterar dig, han testar bara sina gränser lite, som en tonåring.
Kontakten kommer tillbaka, jag skulle fortsatt på samma sätt jag gjorde innan och Kräva att han ska göra det jag ber honom om. (förutsatt att han vet exakt vad jag vill) Men jag skulle inte nöta och tjata för mycket om han har tappat suget lite. Då blir det ju inte kul för någon av er. Pröva nya saker kanske lite spår eller uppletande för ett tag. För att sedan gå tillbaka till lydnaden efter ett tag.

/ Lycka till C, med en JR som var exakt likadan.

Sv: Vad skall jag göra?

Bopplan skrev:
Jag tror att det bästa ni kan göra är att nöta på gamla saker. Inte försöka lära in något nytt under tiden som han är lite disträ. Jag tror visst att han respekterar dig, han testar bara sina gränser lite, som en tonåring.
Kontakten kommer tillbaka, jag skulle fortsatt på samma sätt jag gjorde innan och Kräva att han ska göra det jag ber honom om. (förutsatt att han vet exakt vad jag vill) Men jag skulle inte nöta och tjata för mycket om han har tappat suget lite. Då blir det ju inte kul för någon av er. Pröva nya saker kanske lite spår eller uppletande för ett tag. För att sedan gå tillbaka till lydnaden efter ett tag.

/ Lycka till C, med en JR som var exakt likadan.

Tack, det skall jag göra!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 643
Senast: Amaranthe
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 358
Senast: Sel
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
789
Senast: Mandarinen
·
Kropp & Själ Klassiker: gammal användare, nytt nick. Känner inte att jag kan prata med någon om det här, och jag behöver verkligen få detta ur mig...
Svar
8
· Visningar
3 502
Senast: ridtravare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30