Vad ska vi göra?

C

Charlie-Boy

Det finns en häst i mitt stall som är 6 år å är en b-ponny å är dartmorr och new forest och vi undrar vad det kan vara med henne... Hon äter inte upp sin blötmat , dricker knappt någonting står i sågbocksställning kissar inte så mycket och ligger ner i boxen annars brukar hon aldrig ligga ner i vanliga fall. Vad tror ni det kan vara med henne? :bow:

Sv: Vad ska vi göra?

Ring vet, kan det inte vara kolik??

sågbocksställnig har jag läst kan bero på stelkramp (vilket jag inte hoppas det är)
Min vallack fick korsförlamning en gång och stod i typ sågbocksställnig men ville nästan inte röra sig och än mindre lägga sig förrän vet varit där och gett medicin

oops, det blev rörigt och tyvärr inte så mycket hjälp,
men ring en vet eller en klinik, de brukar vara snälla och svara på frågor även på kvällarna

håller tummarna
Kazam

Sv: Vad ska vi göra?

okej tack så mycket jag har oxå varit inne på att det kunde varit korsförlamning men hon står i sogbocksställning i 5-20 min och sen går några meter å sen ställer sig så igen och sen gungar fram å tillbaka lite

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 090
Senast: Freazer
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 835
Senast: Twihard
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 114
Senast: Juli0a
·
Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 814

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka