Vad ska ni tävla i år?

Sv: Vad ska ni tävla i år?

Ajda skrev:
Jag har fått för mig att man måste ha haft sitt vanliga b-körkort i ett par år innan man får ta andra körkort.
Rätta mig om jag har fel...

Nää är det? Jag vet folk som har beställt tid för nytt teori prov så fort dom har fått B-kortet =/

Boj skrev:
Verkar billigare och enklare att typa ner lådan för B-körkort istället.

Ojaa det e ingen idé du pratar såna saker med mej för jag ser i princip bara vad som är bak o fram på allt sånt!

Vilken fin pålle du har Moniq! Har också skaffat en skäck och hoppas på många skäck-bäbisar!

Förövrigt så har jag ingen aning om säsongen, jobbar massor (måste man göra om man köper nya pållar *suck* börjar förstå hur Tim kände sig; när ska man hinna njuta av pållarna?!), så får se hur mycket tid det blir över när jag dessutom skall börja skolan igen nu i januari. Så det känns skönt att ena pållan ska iväg på inridning, den andra är på smällen, den tredje är under inridning (just nu pausad sådan) och den fjärde dör inte av en eller två vilodagar för mycket titt som tätt. Men om jag får fart på nr. 4 så ska det tävlas främst lätt klass i år, så pållen får med miljöträning (han är så valpig, dock inget fel på kapasiteten) och jag lär mig vad domarna är ute efter! Nr 1, hoppas jag också är tävlingsklar för lättklass efter träning och ev. visning!
Men man vet aldrig, nån kan bli sjuk, en annan halt eller så brinner stallet ned :smirk:
Visst tävling är jätte kul, men att verkligen få lära sig att rida är ännu bättre, så i år kommer jag nog först och främst lägga mina pengar på träning.

Planen för mig och nya pållen är nu att komma igång med träning för instruktör i början av februari och träna varannan vecka för henne under hela våren.

Sen är planen att tävla T1 och V1 på alla platser dit det inte tar för lång tid att köra härifrån östra skåne.
Tänkte börja i öppen klass och sen se om vi kvalar upp till B-klass.
Pållen har redan varit uppklassad i båda grenarna med förre ägaren.

Men jag har inga högre krav i år då vi inte har lärt känna varandra på riktigt än. :)

/ Ann-Sofie & Glampi

Jag tog E-körkortet tre månader efter att jag tagit B-kortet...

/Malin

Freyr skrev:
Jag tog E-körkortet tre månader efter att jag tagit B-kortet...

/Malin

Bra då går det alltså=) Bara o plugga på nu då!

Sammets_rosa skrev:
Vilken fin pålle du har Moniq! Har också skaffat en skäck och hoppas på många skäck-bäbisar!

Förövrigt så har jag ingen aning om säsongen, jobbar massor (måste man göra om man köper nya pållar *suck* börjar förstå hur Tim kände sig; när ska man hinna njuta av pållarna?!), så får se hur mycket tid det blir över när jag dessutom skall börja skolan igen nu i januari. Så det känns skönt att ena pållan ska iväg på inridning, den andra är på smällen.......

Vi får döpa det till "Tim-syndromet" ;)

Pållen som jag länkade bilden på, skaffade vi åt min brorsdotter och rids i vanliga fall av henne. Men nu kommer hon vara utomlands en längre tid och det är samma här, måste ju jobba för att föda hästarna :cool: . Så det räcker mer än väl med 3 ridhästar att hålla igång, 4 hinner vi bara inte med. Hade han varit ett sto skulle han gärna också fått bli "på smällen" ;). Håller tummarna att vi hittar en trevlig ryttare till honom.

Jag ska tävla de flesta regionala och en del nationella i mellansverige. Målet är SM i T2 :love: men det vore kul om vi kunde hålla oss kvar i A-klass också, även om det är en hög ambition. Min häst har väldigt lätt för att tölta på lös tygel, och i höstas började även de andra momenten sitta även om vi får jobba en del på samligen. Men det viktigaste är att tävla för att det är roligt, även om jag blir nervös av tanken på att rida med personer jag bara suttit och tittat på. :crazy:

Kan rekommendera alla som inte har E-kort att ta det. Jag läste teorin själv och tog 2 körlektioner. Är man van att köra med släp blir det inte så dyrt heller, men det lönar sig att jämföra priser. Det tog en dryg månad från första lektionen tills uppkörningen.. :bump:

Jag ska tävla! För första gången, hehe :smirk: .
Ska tävla på Islandshästens dag i Helsingborgs ridhus i Mars. Får se om det blir Lätt Tölt eller Lätt Fyrgång. Antagligen kommer jag sist, men de gör inget :) .

:banana:

Korven skrev:
Visst är der *ytur på bilden?
Hej du Uppsalabo ;). Så du kände igen honom :D. Han går här nere hos oss i Skåne nu. Busar och håller igång med unghästarna, så han både rör på sig och håller konditionen uppe. Men är sugen på att få komma ut och bli riden lite mer. "Matte" drar ju till London strax.
. . . .
minitolt.gif
. . . .

Moniq skrev:
Hej du Uppsalabo ;). Så du kände igen honom :D. Han går här nere hos oss i Skåne nu. Busar och håller igång med unghästarna, så han både rör på sig och håller konditionen uppe. Men är sugen på att få komma ut och bli riden lite mer. "Matte" drar ju till London strax.
. . . .
minitolt.gif
. . . .
Vi kom när dom åkte..Hoppas det går bra för henne i London..

Hoppas kunna tävla till sommaren/höst på klubbens lokaltävlingar. Men annars så blir det mkt tölt träning och hoppas på lite kurser till våren och så.

Testar ny dator-funktion...

Senast ändrad av en moderator:

Är du i vuxenklass nuförtiden eller gäller ungdomsklass fortfarande?

det enda som är är att du måste ha B-kort innan du kan börja med ngnannan körkortsbehörighet, och så måste du va 18 år (för BE o CE, för buss är det en annan ålder har jag för mig å för taxi 21...

Hoppas det vlev rätt så.

//Ewa

Liknande trådar

Dressyr Jag har tävlat på en LB:1-LA:3 nivå i ca 6 år nu och haft som mål att starta MSVC och som dröm att kvala till MSVB. Men nu har jag...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 388
Senast: ginnies
·
Dressyr Apropå en tråd jag såg på hundforumet om åldersgränser för tävlandet där, vs. folk som tävlade andra grenar högt upp i åldrarna med sina...
Svar
17
· Visningar
2 035
Dressyr Med "de lättaste klasserna" här menat LC:1-LB:3, för storhäst. Tycker mig ha observerat en utveckling i den riktningen, bara under den...
2
Svar
21
· Visningar
4 032
Senast: Lobelia
·
Tävling Ja, ni ser ju rubriken. Jag sitter och kollar på vårens tävlingar och eftersom jag håller på med lite olika grenar blir det ju en hel...
Svar
2
· Visningar
2 492
Senast: Fossing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka