Vad ska ni tävla/har ni för mål?

A

Anna_B

Nu är det ju nytt år och det skulle vara lite kul och veta hur många som ska tävla? Vad ni ska tävla? Eller bara vad era mål för det här året är?

Sv: Vad ska ni tävla/har ni för mål?

Anna_B skrev:
Nu är det ju nytt år och det skulle vara lite kul och veta hur många som ska tävla? Vad ni ska tävla? Eller bara vad era mål för det här året är?

Vi ska nog prova på tävlingsbanan. Börjar med Stormur kval och sedan får vi se lite hur det går där vad vi tävlar resten av säsongen. Målet för denna säsongen är att ställa upp i flera tävlingar och inte bli diskad. :D Lyckas hålla hästen med flera ekipage på banan i galoppen. :p

Så småningom är målsättningen att uppnå 5,0 i lätt tölt eller lätt fyrgång samt 5,0 i T1 och F1. Hästen har klarat dessa poäng med råge med förra ryttaren, men det beror ju inte bara på hästen! :angel:

Båbbe skrev:
Vi ska nog prova på tävlingsbanan. Börjar med Stormur kval och sedan får vi se lite hur det går där vad vi tävlar resten av säsongen. Målet för denna säsongen är att ställa upp i flera tävlingar och inte bli diskad. :D Lyckas hålla hästen med flera ekipage på banan i galoppen. :p

Så småningom är målsättningen att uppnå 5,0 i lätt tölt eller lätt fyrgång samt 5,0 i T1 och F1. Hästen har klarat dessa poäng med råge med förra ryttaren, men det beror ju inte bara på hästen! :angel:

Aha det är typ mina mål oxå med ena hästen iaf ;) blir nog Stormur kval för mig oxå om den inte krockar med någon annan som jag hellre åker på. Måste kolla igenom Proppen ordentligt :eek:

hrm, ska tävla mest på regionala tävlingar då vi ska försöka kvala till SM, jag och lilla Gyllir :)
Får väl se om han lyckas komma upp till dom poängen som krävs...
har ju lite press på mig då han gick SM-03 med sin ägare ;P
men vi får se hur det går...

Michis skrev:
hrm, ska tävla mest på regionala tävlingar då vi ska försöka kvala till SM, jag och lilla Gyllir :)
Får väl se om han lyckas komma upp till dom poängen som krävs...
har ju lite press på mig då han gick SM-03 med sin ägare ;P
men vi får se hur det går...

Det hoppas jag med på=) gjorde det förra året men åkte aldrig till SM o tävla. Men nu har jag ny häst så nu ska vi se om det går igen. Känns det inte jobbigt att tävla nån som alla redan sett o vet vad den kan? Jag skulle känna lite för mkt press tror jag.. :smirk:

Målet är att få till gångarterna bättre och få honom att bära sig själv bättre och inte försöka hänga sig i handen som han fortfarande gärna försöker sig på ibland.

Sen vill jag försöka kvala upp honom i b-klass i år eftersom han klassades upp i fjor med förra ägaren. :D

Vala skrev:
Målet är att få till gångarterna bättre och få honom att bära sig själv bättre och inte försöka hänga sig i handen som han fortfarande gärna försöker sig på ibland.

Sen vill jag försöka kvala upp honom i b-klass i år eftersom han klassades upp i fjor med förra ägaren. :D

Att inte hänga i handen ska jag träna bort på min ena häst eftersom pappa rider honom oxå så blir han lätt lite mkt i munnen då pappa bara har ridit ca 1½år och inte vet riktigt hur han ska göra. Men jag jobbar med båda två... :smirk:

Lycka till! Till B-Klass kommer du :banana: jag har ju sett bilder på honom på lunar o han var ju riktigt fin!

Har samma mål med mina två, fast i olika grenar. Muninn ska gå FS1 iår! Kul! :bump:

och jo, det känns rätt pressande att rida en häst som alla känner till... Visst är det jättekul att ha "den gamle", och jättekul om det går bra, men tänk om det går dåligt? Eller bara halvbra? Då avslöjar man sig verkligen som ryttare!

men jag får väl bara tänka på min egen ridning och koppla bort motståndare, publik och domare :D

Muninn skrev:
Har samma mål med mina två, fast i olika grenar. Muninn ska gå FS1 iår! Kul! :bump:

och jo, det känns rätt pressande att rida en häst som alla känner till... Visst är det jättekul att ha "den gamle", och jättekul om det går bra, men tänk om det går dåligt? Eller bara halvbra? Då avslöjar man sig verkligen som ryttare!

men jag får väl bara tänka på min egen ridning och koppla bort motståndare, publik och domare :D

Oh jag älskar dressyr..fast jag måste träna min ena häst lite om jag ska tävla det. Förra gången jag tävlade det (första gången oxå för den delen) så trodde han att dressyrstaketet skulle bita honom så han rygga udan för det hela tiden. Men vi slutade 3:a med en poäng över 5.2 iaf så jag är nöjd!

Det kommer nog gå bra ska du se. Folk brukar ha lite förstående när dom vet att hästen är känd innan med annan ryttare

Själv har jag inlett året med hopptävling tillsammans med Ofsi. Blir väl ett par dressyr- (för "vanliga" hästar) och hopptävlingar under våren så kanske man tävlar en klubbtävling Lätt Fyrgång till hösten. Vårt mål är ju att tölten ska befästas.

Dolores_88 skrev:
Själv har jag inlett året med hopptävling tillsammans med Ofsi. Blir väl ett par dressyr- (för "vanliga" hästar) och hopptävlingar under våren så kanske man tävlar en klubbtävling Lätt Fyrgång till hösten. Vårt mål är ju att tölten ska befästas.

tycker han om att hoppa?

Målet för detta året är piaff.
Detta enligt den akademiska trappan där piaffen kommer före galopparbetet.

Inte_Ung skrev:
Målet för detta året är piaff.
Detta enligt den akademiska trappan där piaffen kommer före galopparbetet.

Aha min nya häst kan piaff men tränaren som hade honom innan använde det för att samla innan tölten :confused: e det fel eller går det bra ändå?

Jaha tanken var nog kvaltävlingen i F1, som det ser ut just nu så får vi tänka om ifall man inte kommer någon jättebra ide att inbilla pålla med så att hon inte laddar så in i nöd :devil: i galoppen. :angel:

Boj skrev:
Jaha tanken var nog kvaltävlingen i F1, som det ser ut just nu så får vi tänka om ifall man inte kommer någon jättebra ide att inbilla pålla med så att hon inte laddar så in i nöd :devil: i galoppen. :angel:

Jag vet inte riktigt om jag förstod det där men jag är nog bara ovanligt trög :crazy: drar hon i galoppen?

Piaffen ligger före galoppen på utbildningstrappan.
Sedan så skall jag börja med galopparbete och så tölt.

I utbildningen då.

Inte_Ung skrev:
Piaffen ligger före galoppen på utbildningstrappan.
Sedan så skall jag börja med galopparbete och så tölt.

I utbildningen då.

Hmm ok..finns det nån bra sida om sånt här? Verkar intressant!
Men är det skadligt om han gå ri piaff innan tölt på nåt sätt? Han samlar sig ju bra och sätter under sig och jag får kolla på hans bakdel innan..

Anna_B skrev:
tycker han om att hoppa?

Javisst! På tävling är han heltänd och hoppar bra men hemma kan han tycka det är lite tråkigt. Löshoppning och terränghoppning är dock hans favoriter! :p

Med Tindra så ska jag tävla i LV o LT. Ska tävla ett antal ggr under våren med är osäker ännu på vilka tävlingar och så.
Målet med henne är att hitta en mer stabilitet och balans och jämnhet rakt i genom gångartsmässigt. Med andra ord ena dagens så kan det gå som en dans och nästa dag kan det gå som :( jag vet inte vad...inte alls lika bra..om jag säger så.
Visst har man sina up- o downperioder men vill att vi ska hitta en större jämnhet i vart fall.
Målet är självklart också att stärka henne allt mer...och att ha kul.

Med Hrefna, somvi inte ens fått hem ännu men som jag ska ttävla lite på, så kommer det först bli LV o LT antagligen..och sen gärna testa på stilpass o F3 eftersom jag vet att hon har en bra pass o större jämnhet i de andra gångarterna redan nu. Men med henne ligger det ingen större planering utan de får komma när det kommer. Hon ska få "landa" i vårt stall o med oss som ägare först.

Dolores_88 skrev:
Javisst! På tävling är han heltänd och hoppar bra men hemma kan han tycka det är lite tråkigt. Löshoppning och terränghoppning är dock hans favoriter! :p

Haha ok =) Som mammas häst då! Han älskar att hoppa allt

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·
Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
794
Senast: Elo
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka