A
Anna_B
Nu är det ju nytt år och det skulle vara lite kul och veta hur många som ska tävla? Vad ni ska tävla? Eller bara vad era mål för det här året är?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Anna_B skrev:Nu är det ju nytt år och det skulle vara lite kul och veta hur många som ska tävla? Vad ni ska tävla? Eller bara vad era mål för det här året är?
Båbbe skrev:Vi ska nog prova på tävlingsbanan. Börjar med Stormur kval och sedan får vi se lite hur det går där vad vi tävlar resten av säsongen. Målet för denna säsongen är att ställa upp i flera tävlingar och inte bli diskad. Lyckas hålla hästen med flera ekipage på banan i galoppen.
Så småningom är målsättningen att uppnå 5,0 i lätt tölt eller lätt fyrgång samt 5,0 i T1 och F1. Hästen har klarat dessa poäng med råge med förra ryttaren, men det beror ju inte bara på hästen!
Michis skrev:hrm, ska tävla mest på regionala tävlingar då vi ska försöka kvala till SM, jag och lilla Gyllir
Får väl se om han lyckas komma upp till dom poängen som krävs...
har ju lite press på mig då han gick SM-03 med sin ägare ;P
men vi får se hur det går...
Vala skrev:Målet är att få till gångarterna bättre och få honom att bära sig själv bättre och inte försöka hänga sig i handen som han fortfarande gärna försöker sig på ibland.
Sen vill jag försöka kvala upp honom i b-klass i år eftersom han klassades upp i fjor med förra ägaren.
Muninn skrev:Har samma mål med mina två, fast i olika grenar. Muninn ska gå FS1 iår! Kul!
och jo, det känns rätt pressande att rida en häst som alla känner till... Visst är det jättekul att ha "den gamle", och jättekul om det går bra, men tänk om det går dåligt? Eller bara halvbra? Då avslöjar man sig verkligen som ryttare!
men jag får väl bara tänka på min egen ridning och koppla bort motståndare, publik och domare
Dolores_88 skrev:Själv har jag inlett året med hopptävling tillsammans med Ofsi. Blir väl ett par dressyr- (för "vanliga" hästar) och hopptävlingar under våren så kanske man tävlar en klubbtävling Lätt Fyrgång till hösten. Vårt mål är ju att tölten ska befästas.
Inte_Ung skrev:Målet för detta året är piaff.
Detta enligt den akademiska trappan där piaffen kommer före galopparbetet.
Boj skrev:Jaha tanken var nog kvaltävlingen i F1, som det ser ut just nu så får vi tänka om ifall man inte kommer någon jättebra ide att inbilla pålla med så att hon inte laddar så in i nöd i galoppen.
Inte_Ung skrev:Piaffen ligger före galoppen på utbildningstrappan.
Sedan så skall jag börja med galopparbete och så tölt.
I utbildningen då.
Anna_B skrev:tycker han om att hoppa?
Dolores_88 skrev:Javisst! På tävling är han heltänd och hoppar bra men hemma kan han tycka det är lite tråkigt. Löshoppning och terränghoppning är dock hans favoriter!