C
CindyLou
Jag har nyligen köpt för 2 1/2 vecka sedan en arabhingst (kastrerad för en vecka sedan). Han är 1 år 7 månader.Jag själv har aldrig ridit western men ska gå över helt till det nu. Jag undrar nu hur jag ska lägga upp träningen för honom? Vad ska man tänka på? Hur lär man hästen stå stilla utan att vara bunden? Tränar man hästar för westernridning på ett annat sätt än för tex dressyr. Jag tycker att westernhästar ger ett mer harmonsikt och lugnt uttryck-dom ser mer tillfredsställda ut.
Ska jag börja med träns och sadel nu?
Hur är det med tömköring och longering?
*Än så länge så tränar vi på att inte kasta upp huvudet när grimman skall på.
*Hanteras i både box och uppbunden i stallgången.
*Smeker med händerna över hela kroppen dagligen.
*Går även ut på promenader i skogen runt träd. Dock vill han gå om mig på grusvägar och protesterar lite.
*Han hällsar på allt med mulen jag nuddar min hand vid tex soptunna,trappa,mina amerikanska bilar, stegar m.m.
*Även om jag inte använder täcke på honom så tränar jag lite med att ta på och av honom ett iaf.
Ska jag börja med träns och sadel nu?
Hur är det med tömköring och longering?
*Än så länge så tränar vi på att inte kasta upp huvudet när grimman skall på.
*Hanteras i både box och uppbunden i stallgången.
*Smeker med händerna över hela kroppen dagligen.
*Går även ut på promenader i skogen runt träd. Dock vill han gå om mig på grusvägar och protesterar lite.
*Han hällsar på allt med mulen jag nuddar min hand vid tex soptunna,trappa,mina amerikanska bilar, stegar m.m.
*Även om jag inte använder täcke på honom så tränar jag lite med att ta på och av honom ett iaf.