beauspirit
Trådstartare
min häst är väldigt smal och liten, med litet sadelläge.
(kort rygg oxå, ni ska se hur full-schabrak ser ut på honom :smirk
han skulle helst ha en 16" sadel men de kan inte jag ha
.
sen så kan han ha vissa normala bommar, men normal mot smal passar honom bäst.
han är svår att hitta sadlar åt och oftast passar de ett tag sen börjar de åka fram efter nån månad.
han är 5 år, dvs en unghäst och musklar sig och sånt.
därför köpte vi en Griffin Allround som var normal mot smal.
mest för att de formar sig efter hästen redan från början och fortsätter att forma sig hela tiden.
men nu har även denna börjat "röra" sig lite, den åker fram ytterst lite, men så satt den inte förut.
mest åker den fram när vi hoppar, okej om sadeln åker bak vid hoppning då kan man ha en brösta, men när den åker fram så går det ju inte...
det är med de tunna schabrak den rör sig mest,
har ett lite tjockare och en fårskinnsvojlock och den sitter bäst med fårskinnsvojlocken.
men fattar inte hur sadeln kan ha blivit för vid bara så här?
har ju använt fårskinnsvojlocken iofs, men bara några gånger, sen har jag mest använt normaltjocka schabrak och den har suttit bra.
men det verkar som om att sadeln blivit för vid på ngt sätt av fårskinnsvojlocken,
men det trodde inte min låtsaspappa, han trodde det berodde på att den glider så lätt med så tunna "hala" schabrak.

det här är hans 4e sadel sen sommaren 2002 och vi kan inte köpa en ny sadel nu pga ekonomi mm.
en bättre kvalitetsadel tänker jag skaffa när han vuxit klart.
tänker inte köpa en dyr sadel nu så börjar den åka fram efter nån månad
.
tänkte därför köpa en fårskinnspad att sätta under sadeln,
plus att använda fårskinnsvojlocken, vad tror ni om det?
vet att det kankse inte är det bästa att göra, men vi kan ju som sagt inte köpa en ny sadel.
vad tror ni?
(kort rygg oxå, ni ska se hur full-schabrak ser ut på honom :smirk
han skulle helst ha en 16" sadel men de kan inte jag ha
sen så kan han ha vissa normala bommar, men normal mot smal passar honom bäst.
han är svår att hitta sadlar åt och oftast passar de ett tag sen börjar de åka fram efter nån månad.
han är 5 år, dvs en unghäst och musklar sig och sånt.
därför köpte vi en Griffin Allround som var normal mot smal.
mest för att de formar sig efter hästen redan från början och fortsätter att forma sig hela tiden.
men nu har även denna börjat "röra" sig lite, den åker fram ytterst lite, men så satt den inte förut.
mest åker den fram när vi hoppar, okej om sadeln åker bak vid hoppning då kan man ha en brösta, men när den åker fram så går det ju inte...
det är med de tunna schabrak den rör sig mest,
har ett lite tjockare och en fårskinnsvojlock och den sitter bäst med fårskinnsvojlocken.
men fattar inte hur sadeln kan ha blivit för vid bara så här?
har ju använt fårskinnsvojlocken iofs, men bara några gånger, sen har jag mest använt normaltjocka schabrak och den har suttit bra.
men det verkar som om att sadeln blivit för vid på ngt sätt av fårskinnsvojlocken,
men det trodde inte min låtsaspappa, han trodde det berodde på att den glider så lätt med så tunna "hala" schabrak.
det här är hans 4e sadel sen sommaren 2002 och vi kan inte köpa en ny sadel nu pga ekonomi mm.
en bättre kvalitetsadel tänker jag skaffa när han vuxit klart.
tänker inte köpa en dyr sadel nu så börjar den åka fram efter nån månad
tänkte därför köpa en fårskinnspad att sätta under sadeln,
plus att använda fårskinnsvojlocken, vad tror ni om det?
vet att det kankse inte är det bästa att göra, men vi kan ju som sagt inte köpa en ny sadel.
vad tror ni?