Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi var på Island ungefär samma tid för.... två (??) år sedan. Det var KALLT! Så mycket lager på lager och rejäla kläder rekommenderas. Det finns många olika rundresor att åka på som var trevliga, vi bodde i Reykjavik och alla resor utgick från den centrala busstationen där.Ska resa till Island i Oktober/November och behöver tips om vad jag bör ta med mig.
Kommer tillbringa tiden mestadels utomhus och runt hästar/i stall.
Ni får gärna komma med tips och råd om sevärdheter när ni ändå håller på!
Jag ska till södra Island och kommer vara där i cirka en månad!Hela Island är sevärt. Vilken del av landet ska du till och hur lång tid ska du vara där?
Reykjaneshalvön, geysirområdet, Námaskarđ, sevärdheterna är oändliga.
Tänk på att göra rent ridkläder ordentligt innan du åker. Har inte varit där på några år nu men förut behövde man intyg på rengöringen. Har dock aldrig blivit stoppad i tullen och behövt visa intygen.
Varma funktionella och tåliga kläder rekommenderas.
Rekommenderar du att ta med flera typer av jackor och thermobyxor?Vi var på Island ungefär samma tid för.... två (??) år sedan. Det var KALLT! Så mycket lager på lager och rejäla kläder rekommenderas. Det finns många olika rundresor att åka på som var trevliga, vi bodde i Reykjavik och alla resor utgick från den centrala busstationen där.
Vi åkte på Golden circle, till blå lagunen samt red islandshästar då såklart.
En dag hade vi ett gäng amerikaner med oss i bussen, alla tjejer hade strumpbyxor och korta kjolar, små tunna jackor, de kunde ju knappt lämna bussen Männen var iofs inte mycket bättre med trasiga jeans och en sweatshirt. Där kom vi i fjällrävenbyxor med dubbla långkalsonger, raggsockor, vantar, mössa, tjock halsduk och dunjackor
Vi hade overaller när vi red, med våra varma kläder under. Efter en timme frös vi ändå Dock hade jag gärna haft overall när vi var på andra utflykter de dagar de blåste, vinden gick genom allt Skulle jag åka dit igen på vintern, och stanna längre hade jag absolut tagit med mig så mycket olika varma ombyten jag kunde bäraRekommenderar du att ta med flera typer av jackor och thermobyxor?
Beställde precis en overall men jag lär ju inte klara mig på enbart den om det skulle vara skyfall en hel dag.
Köp en ulltröja när du är på plats. Håller värmen även om den blir blöt .Rekommenderar du att ta med flera typer av jackor och thermobyxor?
Beställde precis en overall men jag lär ju inte klara mig på enbart den om det skulle vara skyfall en hel dag.