Vad ska man kalla sig?

D

Dainty

... när man har gjort en hemsida åt någon annan men är en amatörklåpare som jag? Jag vill skriva ut mitt namn på sidan men vad kan jag kalla mig? Webmaster låter för professionellt :o :p Webansvarig?
 
I mina "öron" är webmaster och webansvarig i princip samma sak. :) Jag är också bara "amatörklåpare" men man kan väl vara webmaster för det? Om man gjort och administrerar en hemsida åt någon så är man väl i högsta grad webmaster. ;)

/Erica
 
Okej, kanske jag kan kalla mig webmaster då :) På nåt vis har jag fått för mig att det är utbildade proffs som har det som titel...
 
Jag kallar mig oftast webmaster (ibland webutvecklare eller webdesigner), lite vad som passar för tillfället. Webansvarig eller sajtansvarig duger väl också. :)
 
Är du utbildad eller självlärd eller både och?

För tillfället låter jag det stå det webansvarig på den här sidan och det känns rätt bra.
 
Ja, jag tänkte på något sånt också, men jag kommer att administrera sidan fortsättningsvis, så jag kör nog med "webansvarig".
 
I sådana fall skulle jag skriva webmaster. Det är ju vad du är, oavsett hur du lärt dig det. Själv är jag webassistent för min rasklubbs hemsida, och vår webmaster är inte utbildad (vad jag vet) men mkt duktig för det!
 
Tack för svaren allihopa, får se vad det blir i den slutgiltiga versionen :)
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag är väl medveten om att det inte finns någon regel direkt för hur ofta gräs ska klippas som så, men om man tänker att man den här...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 563
Senast: TeamLundVer
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
763
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
382
Senast: malumbub
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 681
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp