Vad ska man hitta på med en 26 årig b ponny?

B

_Blomman_

Snälla hjälp mej med att komma på nått ja kan göra med min häst jag kan inte rida honom så jag måste syselsätta honom.
Vill ha tips.:D

Sv: Vad ska man hitta på med en 26 årig b ponny?

:d ja är sugen på många tips vad ja kan göra

Ut i skogen och promenera, tömköra.....Ja jag vet facktist inte. Varför kan du inte rida honom? Pga åldern, storlek, lr varför?
Hoppas ngn annan kan ge dig ngra roliga, bra tips:bump:

Ja han är inte så road av att gå i skogen funderade på att lära honom spela eller leka med fotboll.
det är pga att ja är förstor och att han är för gammal.;)

Tömkörning ?!

Klickträning!
Då kan du lära honom allt möjligt skoj.;)

Jag slår ett slag för tömkörning. Du kanske kan gå en kurs för någon duktig tränare så får du se vad man faktiskt kan utföra med tömkörning. Jag tycker det är ett ypperligt sätt att hålla igång, sysselsätta och träna hästar som man av någon anledning inte bör rida. Man kan då med lätthet utföra rörelser och övningar upp till steget över LA.

Löshoppning brukar många hästar tycka är kul också.

Jag slår ett slag för tömkörning. Du kanske kan gå en kurs för någon duktig tränare så får du se vad man faktiskt kan utföra med tömkörning. Jag tycker det är ett ypperligt sätt att hålla igång, sysselsätta och träna hästar som man av någon anledning inte bör rida. Man kan då med lätthet utföra rörelser och övningar upp till steget över LA.

Löshoppning brukar många hästar tycka är kul också.
Också jättekul och som du säger, man kan ta det till vilken nivå man vill.:bump:

;) Men ja kan inte gå på kurs och lösa pengar på en 26 årig häst som snart dör men ja kan ju göra det hemma!

Amen oj vilken härlig inställning?! :mad:

;) Men ja kan inte gå på kurs och lösa pengar på en 26 årig häst som snart dör men ja kan ju göra det hemma!
Flåt?!!!:mad:SLÖSA??? Trodde du ville ha en kul aktivitet med din häst! Å vaddå 26 år, den kan leva i 20 till, 26 är ingen ålder på en häst som inte ska jobba hårt. Som nån sa vilken inställning!

Flåt?!!!:mad:SLÖSA??? Trodde du ville ha en kul aktivitet med din häst! Å vaddå 26 år, den kan leva i 20 till, 26 är ingen ålder på en häst som inte ska jobba hårt. Som nån sa vilken inställning!

Men han mår liksom inte så bra va tror du han orkar inte ens knapt gåå:mad:

Varför då inte låta honom somna in??

så dåligt mår han inte han får medicin men om det skulle vara så att han mår sämre så ska vi göra de men igentligen har vi lovar att han ska leva tills HAN besämmer sej för att somna:(

tack så mycket!
de tror ja han tycker är roligt:bump:

Men han mår liksom inte så bra va tror du han orkar inte ens knapt gåå
så dåligt mår han inte han får medicin men om det skulle vara så att han mår sämre så ska vi göra de men igentligen har vi lovar att han ska leva tills HAN besämmer sej för att somna:(
Hur tror du han skulle klara löshoppning och annan fysiskt ansträngande aktivitet om han måste ha medicin för att klara av att gå?:confused: Låt han vara i hagen om han klara det och ta till vara på tiden han har kvar genom kel och mys.:cool:

Men han mår liksom inte så bra va tror du han orkar inte ens knapt gåå:mad:
Orkar han knappt gå så är det inte någon aktivitet som är ett alternativ, ta bort den stackaren om han måste gå på "konstgjord andning" och ändå inte mår bra. :mad:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 108
Senast: Strandad
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
799
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
495
Senast: Freazer
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 396

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka